Kozák Tamás, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója a tárgyalás után hangsúlyozta: újabb ajánlatot tettek a még elégséges szolgáltatásra, eszerint a korábban kért 724 vonat helyett 506 vonat elindítását javasolták.
Ez azt jelentené, hogy csúcsidőszakban az elővárosban naponta 3-4 vonat, a nagyobb forgalmú fővonalakon naponta reggel és este 2-2 vonatpár, a kisebb forgalmú vonalakon reggel és este 1-1 vonatpár közlekedne.
Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke azt mondta, ha a szakszervezet elfogadná a MÁV-START ajánlatát, akkor a még elégséges szolgáltatásban közlekedő 506 vonat december 23-án, kedden üzemkezdettől tudna forgalomba állni.
Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) elnöke azt mondta: tanulmányozzák az ajánlatot, és a vasárnap délután 5 órakor kezdődő egyeztetésen adnak választ. Hozzátette: az egyeztetés utolsó percében kapták meg az újabb ajánlatot a még elégséges szolgáltatásról, addig a korábbiról tárgyaltak.
A sztrájkbizottság a szombati egyeztetés után mérlegeli a helyzetet és dönt a további lépésről.
Korábban a MÁV közölte: javult a vasúti közlekedés helyzete Budapest környékén, bár a Keleti és a Déli Pályaudvar továbbra sem működik. A Nyugatiból indulnak vonatok.
A VDSZSZ elnöke tegnap délután azt mondta: elképzelhető, hogy karácsonykor is folytatják a sztrájkot. Gaskó István korábban még úgy nyilatkozott: nem akarják megzavarni az ünnepet, így december 24-én, 25-én és 26-án várhatóan menetrend szerint közlekednek a vonatok.
Az elégséges szolgáltatással kapcsolatban a szakszervezet eddig az 1995-ben a sztrájk idejére kötött elégséges szolgáltatáshoz ragaszkodott, amely reggel és este egy-egy vonat közlekedtetését tenné lehetővé (ez 372 szerelvényt jelent), továbbá a szakszervezet hozzájárulna a fővárosi elővárosban további 20 vonat indításához is.
A hajózási szakértő elmondta, miért nem érzékelhette a becsapódást a szállodahajó legénysége