A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. vezetője elmondta, hogy a beruházás több mint 10 milliárd forintba kerül, ehhez az Európai Uniótól kap támogatást az ország.
Reményik Kálmán hozzátette: az M0-ás körgyűrű déli szakaszán naponta az eredetileg tervezettnél 3-szor nagyobb a gépkocsiforgalom.
Segesdi János, Érd alpolgármestere arról beszélt, hogy az M0-ás bővítés, az M6-os út érdi kiépítése és a folyamatban lévő, Budapest-Székesfehérvár vasútvonalnak a várost is érintő korszerűsítése nyomán javulnak Érd közlekedési lehetőségei. A 70 ezres lakosú településről jelenleg naponta 30 ezren járnak a fővárosba dolgozni, 60 százalékuk közúton.
A vasútvonal-korszerűsítés részeként elővárosi vasút közlekedik majd, amikor is a szerelvények 15 percenként indulnak. Ennek eredményeként a közútról a vasútra igyekeznek átterelni a forgalom egy részét.
A vasút vonzóbbá tételéhez a város vezetése P+R parkolók kiépítését tervezi, Érdligeten már működik is egy ilyen, a vasúthoz kapcsolódó bázis - hívta fel rá a figyelmet.
Találtak Budapesten egy körforgalmat, ahol nem érvényesek a KRESZ szabályai