Az ünnepi időszakban gyors segítséget nyújtanak a panaszfal.hu fogyasztóvédelmi portál szakértői, és egy nap helyett már hat órán belül válaszolnak a fogyasztók kérdéseire - közölte az InfoRádióval az internetes oldal főtanácsadója.
Siklósi Máté kifejtette: a portálon leginkább arról érdeklődnek az emberek, hogy milyen lehetőségeik vannak, ha egy termék megvásárlása után az meghibásodik. Kevesen vannak, akik már a vásárlás előtt tájékozódnak - tette hozzá.
Gyakran előfordul, hogy egy ajándékba kapott termék nem tetszik, ezért sokan megpróbálják kicserélni, ám a kereskedők kizárólag a hibás terméket kötelesek visszavenni, vagy levásárlást biztosítani. A tapasztalatok szerint ugyanakkor az esetek nagy részében az üzletek a karácsony utáni néhány hétben engedélyezik a levásárlást, ha a blokkal együtt viszik vissza a nem kívánt terméket - emelte ki a főtanácsadó.
Siklósi Máté hangsúlyozta azt is, hogy az akciós termékekre a jótállás és a szavatosság ugyanúgy érvényes, mint a normál áron kínáltakra, vagyis nem szabad bedőlni annak a szövegnek, hogy "akciós terméket nem veszünk vissza." De ha azért akciós egy termék, mert hibás, és ezt fel is tüntetik, akkor erre nem vonatkozik szavatossági kötelezettség, csak az egyéb hibákra - tette hozzá.
Hanganyag: Herczeg Zsolt