Az MTI-nek eljuttatott közleményében a légitársaság ismerteti: vasárnap kénytelen volt törölni egy brüsszeli járatát, a többi 5 pedig késésekkel fog elindulni. A sztrájk négy napja alatt a Wizz Air összesen hármat törölt az 56 induló és érkező járatából.
"Ez emberfeletti erőfeszítéseket követelt a Wizz Air egész csapatától, és természetesen mindent megtettünk annak érdekében, hogy az utasainkat minél kisebb mértékben érintse a Budapest Airporton fennálló káosz" - fogalmaznak.
A kialakult helyzet azonban nem fenntartható, súlyosan sérti a Wizz Air és utasai érdekeit - hangsúlyozzák.
A négy napja tartó káosz arra utal, hogy a BA menedzsmentje egyáltalán nem ura a helyzetnek, és teljes mértékben figyelmen kívül hagyja az utasok érdekeit, illetve azt a tényt, hogy a légitársaságok a repülőtér ügyfelei, és a repülőtérnek szolgáltatási kötelezettsége van feléjük - mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a közlemény szerint.
A BA menedzsmentjének viselkedése ellentétes az EU szabad versenyszellemével, és a Wizz Air meg fogja tenni a szükséges lépéseket, hogy orvosolja a helyzetet. Kázmér Natasa, a légitársaság szóvivője az MTI-nek elmondta, hogy tárgyalást kezdeményeztek a BA vezetőségével, jogi lépéseket fontolgatnak, és benyújtják kártérítési igényüket. A sztrájk miatti kár mértékét még kalkulálják a légitársaságnál.
A Wizz Air 2004 júniusa óta üzemel Budapestről. A jelenlegi 19 Airbus A320 repülőgépéből 2 Budapesten állomásozik. Az idén közel 6 millió utast visz teljes hálózatán, ebből 820 ezret a ferihegyi 1-es terminálon keresztül. A Wizz Air az egyetlen menetrend szerinti magyar légitársaság, amely egészséges üzleti modelljének köszönhetően nyereségesen üzemel, nincs kintlévősége, és minden számláját rendezi - hangsúlyozzák.
Élet-halál között van két fiatal, akik „metrószörfözés” közben szenvedtek balesetet