A kedden átadott Megyeri hidat a Hídépítő Zrt. valamint a Strabag Zrt. konzorciuma, az M0 Északi Duna híd Konzorcium építette. A kivitelezés 2006 februárban indult, és 2008 szeptemberben fejeződött be. A beruházó a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. volt, a hidat az Unitef-CÉH Kkt. tervezte.
A híd északi oldalán kerékpárút köti össze a Duna két oldalát. Erre a budai oldalon a Duna parton futó kerékpárútról lehet felhajtani, míg a pesti oldalon a 2. számú út mellé épített kerékpárútról indul a csatlakozó szakasz. A hídon átvezető kerékpárutat a mozgássérültek kerekes székkel is használhatják. A híd déli oldala a gyalogosoké.
A híd kétszer két sávos, de olyan széles a leállósáv, hogy szükség esetén abból is haladó sáv alakítható ki, így kétszer három sávos lehet a híd és akkor még mindig marad hely egy biztonsági sávnak.
A hídon összegyűlt csapadékvizet egy tározóba vezetik, és az csak tisztítás után kerülhet a Dunába.
A Magyar Közút Kht. tájékoztatása szerint a Megyeri híd forgalomba helyezésével egyidejűleg, szeptember 30-tól súlykorlátozással védett övezeteket alakítottak ki az észak-budai agglomerációhoz tartozó településeken.
Bús Balázs, Óbuda-Békásmegyer polgármestere üdvözölte a híd átadását, de azt csak cseppnek nevezte a tengerben. A kerületi vezető szerint további infrastrukturális előrelépésekre, többek között P+R parkolók megépítésére van szükség. Bús Balázs arra kérte a fővárost, hogy emelje vissza a Budapest Szerződésbe az aquincumi híd megépítését, és 2010-ig legalább a terveztetési munkákat kezdje meg.
A budakalászi önkormányzati testület rendkívüli ülésén kinyilvánított álláspont szerint a kormány a Megyeri híd átadásával rászabadította a településre a többletforgalmat, a szerződésben vállalt kötelezettségeit azonban nem teljesítette. A Mányai Zoltán fideszes képviselő által aláírt dokumentum szerint a testület felszólítja a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztériumot, hogy a múlt héten nyilvánosságra került kormányhatározat alapján teljesítse a minisztérium és Budakalász között érvényben lévő, hatályos szerződésben foglaltakat. Ez alapján Budakalásznak elkerülő út és több százmillió forint jár különféle forgalombiztonsági beruházásokra.
Több civil szervezet - egyebek mellett a Budakalászért Védegylet, az Ürömi Településfejlesztési és Érdekvédelmi Egyesület és a Levegő Munkacsoport - közös állásfoglalást fogalmazott meg a hídátadás nyomán a térségben megnövekvő forgalommal kapcsolatban.
Az MTI-nek kedden eljuttatott dokumentum szerint a szervezetek kérik a közlekedési hatóságoktól a településekre vezető utakon a 12 tonnánál nehezebb autók kitiltását, közlekedési lámpák felszerelését, forgalombiztonsági fejlesztéseket és egy olyan átfogó közlekedési koncepció kidolgozását, amely az új híd által érintett településeken megoldhatja a rájuk zúduló többletforgalom által előidézett gondokat.