Az avató előtti tájékoztatón Reményik Kálmán, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy az ideiglenes forgalomba helyezési engedélyt mindig az átadás előtti napon adja ki a hatóság, így a hétfői engedélykiadásban "nem volt semmi újdonság".
Az ideiglenes engedély is megszokott, az autópályák fele még mindig ilyennel üzemel - tette hozzá. Megjegyezte: ennek semmi köze ahhoz, hogy néhány önkormányzat nem járult hozzá a forgalomba helyezéshez.
Az építés során 16 ezer látogatója volt a hídnak - mondta Windisch László létesítményvezető a tájékoztatón. Rapkay Kálmán, a Hídépítő Zrt. igazgatója pedig azt idézte fel, hogy 170 éve, 1838. szeptember közepén írták alá az első magyar Duna-híd, a Lánchíd építési szerződését.
A 63 milliárd forint adófizetői pénz biztosan jó helyre került - mondta beszédében a miniszterelnök, és felidézte azt, hogy a két hete átadott M0 keleti szektor jelentősen csillapította a Hungária körút forgalmát és könnyebbé tette az ott lakók életét. Üdvözölte az építők gesztusát, hogy a híd tényleges elkészültétől egy hónapig díszkivilágításban tartják a hidat, sőt még a villanyszámlát is fizetik.
A miniszterelnök emlékeztetett arra, hogy 2003-tól ez a negyedik új híd. Az előzők Szekszárdon, Dunaújvárosban, és Köröshegyen épültek.
Demszky Gábor kiemelte, hogy Budapesten 5 millió forint az egy főre jutó bruttó hazai termék (GDP), amely háromszorosa az országosnak, az első félévben, a fővárosban 12 százalék volt a gazdasági növekedés, tehát az infrastrukturális beruházások a növekvő gazdaságból megtérülnek.
Beszélt arról is, hogy a Szabadság híd felújítása az év végére elkészül, míg a Margit híd felújítása 2010 nyarára fejeződik be. Akkor indulhat az Aquincumi híd építése, amely nem az agglomerációt, hanem Buda és Pest két északi kerületének az összeköttetését szolgálja.