eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita

Van is behajtási díj meg nincs is

A főváros az M0-ás újabb szakaszának és a megyeri híd forgalomba helyezése után nem sokkal, januártól már kitiltaná az átmenő teherforgalmat Budapestről.

Tavasszal a kamionosok tiltakozó akciót tartottak, ugyanis a Fővárosi Közgyűlés egy decemberi rendeletével 10-szeresére, havi 500-ról 5 ezer forintra emelte a behajtási díjat. Egyúttal olyan utakra is kiterjesztette, amelyek használatáért korábban nem kellett fizetni.

A Közigazgatási Hivatal utóbb jogszerűtlennek minősítette a behajtási díjat, amelyről azonban a főváros nem kíván lemondani. A korábbi rendelet érvényben van, díjat most is kell, vagy kellene fizetni, azt ugyanis senki sem tudja ellenőrizni, hogy a fővárosba behajtó teherautóknak van-e engedélyük - állítják fuvarozók.

A főváros teherforgalmi stratégiája az, hogy 2009 január 1-től kitiltja Budapestről a tranzit teherforgalmat. Ennek feltétele, hogy átadják az M0-ás keleti szakaszát, amelytől a Hungária körúton áthaladó kamionforgalom jelentős csökkenése várható.

A Közlekedéstudományi Intézet tagozatvezetője, Berényi János az InfoRádiónak azt mondta: a behajtási díj csak egy, ráadásul a szállítási költségekhez képest elenyésző mértékű eleme ennek a stratégiának. Ahhoz, hogy valóban csökkenjen a tranzit kamionforgalom a belső városrészekben, megoldást kell még találni a 11-es úton érkező forgalom átvezetésére, mivel hiányzik az átkötés az M0-ás budai oldala és a 11-es út között.

A következő hónapokban a kerületekkel, a közlekedési tárcával, és a fuvarozókkal egyeztetnek, mondta korábban az InfoRádióban a Parking kft ügyvezetője, Gyarmati Zoltán.

A stratégia a tervek szerint valószínűleg október végén, november elején kerül a Fővárosi Közgyűlés elé.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

A hét eleje a különböző mentőszolgálatok több száz tagja keresi a hétfő este az alsó--szászországi Bremervördében eltűnt hatéves kisfiút. A rendkívüli erőkkel l folyó kutatást nehezíti, hogy a hatéves Arian autista. Ez az oka annak, hogy a felkutatására a hatóságok a legkülönbözőbb eszközöket vetik be, és az autizmus szakértőivel is konzultálnak. Szombat délutánig azonban még semmi eredmény nélkül, de nem adták fel a reményt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Hamarosan örökké élhetünk?

Hamarosan örökké élhetünk?

Egy furcsa és stagnáló társadalomhoz vezetne, ha az emberek még 120 évesen is élnének – véli Venki Ramakrishnan, Nobel-díjas molekuláris biológus. A „Miért halunk meg: Az öregedés új tudománya és a halhatatlanság keresése” című könyv szerzője szerint ráadásul irreális elképzelése az, hogy halálunkig megmaradnak szellemi képességeink. Ezért is int óvatosságra a biológiai törvényekkel dacoló öregedéskutatásokkal kapcsolatban, amelyekből egyre több indul, és nemcsak a technológiai fejlődés adta lehetőségek miatt. Azért is, mert a világ legnagyobb részén egyre nő a várható élettartam, aminek egészen a gazdasági és társadalmi következményei lesznek. Nem a lehető leghosszabb élet tehát a legfontosabb célja ezeknek a kutatásoknak, hanem lehető leghosszabb viszonylagos egészségben eltöltött élet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×