Tavasszal a kamionosok tiltakozó akciót tartottak, ugyanis a Fővárosi Közgyűlés egy decemberi rendeletével 10-szeresére, havi 500-ról 5 ezer forintra emelte a behajtási díjat. Egyúttal olyan utakra is kiterjesztette, amelyek használatáért korábban nem kellett fizetni.
A Közigazgatási Hivatal utóbb jogszerűtlennek minősítette a behajtási díjat, amelyről azonban a főváros nem kíván lemondani. A korábbi rendelet érvényben van, díjat most is kell, vagy kellene fizetni, azt ugyanis senki sem tudja ellenőrizni, hogy a fővárosba behajtó teherautóknak van-e engedélyük - állítják fuvarozók.
A főváros teherforgalmi stratégiája az, hogy 2009 január 1-től kitiltja Budapestről a tranzit teherforgalmat. Ennek feltétele, hogy átadják az M0-ás keleti szakaszát, amelytől a Hungária körúton áthaladó kamionforgalom jelentős csökkenése várható.
A Közlekedéstudományi Intézet tagozatvezetője, Berényi János az InfoRádiónak azt mondta: a behajtási díj csak egy, ráadásul a szállítási költségekhez képest elenyésző mértékű eleme ennek a stratégiának. Ahhoz, hogy valóban csökkenjen a tranzit kamionforgalom a belső városrészekben, megoldást kell még találni a 11-es úton érkező forgalom átvezetésére, mivel hiányzik az átkötés az M0-ás budai oldala és a 11-es út között.
A következő hónapokban a kerületekkel, a közlekedési tárcával, és a fuvarozókkal egyeztetnek, mondta korábban az InfoRádióban a Parking kft ügyvezetője, Gyarmati Zoltán.
A stratégia a tervek szerint valószínűleg október végén, november elején kerül a Fővárosi Közgyűlés elé.