Körgát vagy mesterséges sziget kialakításával építik a Fővám téri metróállomás kritikus, Duna alatti szakaszát - jelentette ki Fehér László igazgató, a kivitelező Hídépítő Rt sajtótájékoztatóján. Elhangzott, hogy a biztonsági kérdés ebben az esetben megelőzi a gazdaságossági szempontokat.
Az állomás Duna alá benyúló peronalagútját három féle módon lehet megépíteni: alagútfúrással, felülről egy mesterséges sziget kiépítésével - ez a mód lenne a legbiztonságosabb -, vagy pedig egy kompromisszumos módszerrel. Az utóbbi mód esetén egy körgátat építenének az épülő peronrész fölé és azzal zárnák ki a vizet a munkaterületről.
Fehér László szerint a részletes fúrások jövő heti elemzése után derülhet fény arra, melyik módszerrel érdemesebb dolgozni. Hozzátette, hogy június második felében mindenképpen dönteni kell az építési módról, mert veszélybe kerülhet a fúrópajzs decemberi fogadása.
Az igazgató közölte, hogy bármelyik építési mód mellett döntenek, a pajzs haladását egyik sem akadályozza, ezért a 4-es metró végső átadási határidejét nem változik.
Az InfoRádió többletköltségekre és időtúllépésre vonatkozó kérdését az igazgató azzal hárította el, hogy meg kell érteni: különböző piaci és versenyszempontok miatt nem árulhatják el a kalkulációkat, ráadásul ezt a BKV üzengetésnek vehetné.
A tájékoztatón elhangzott, hogy a felújított Szabadság hidat várhatóan decemberben adják át a forgalomnak.