A pénteki BKV-sztrájk idején üljön kerékpárra, aki teheti - javasolta Demszky Gábor sajtótájékoztatón. Újságírói kérdésre elmondta: fizikai állapota neki is megengedi, hogy péntek reggel leguruljon a budai hegyekből.
A BKV válságával kapcsolatban a főpolgármester megjegyezte: 18 éve azt hangoztatja, amit most a szakszervezetek, azaz, hogy nincs megoldva a cég finanszírozása. Hozzátette: Budapest adna több pénzt a BKV-nak, de ahhoz az államnak több személyijövedelemadó-bevételt kellene a fővárosban hagynia. Arra kérdésre, hogy a jelenlegi helyzetért ki a felelős, azt mondta: ezt majd a választók eldöntik.
A sztrájktárgyalásokkal kapcsolatban Demszky Gábor közölte: a főváros az összes szakszervezeti követelést teljesítette, így például nem lesz létszámcsökkentés, és a menetrendet is az érdekképviseleteket bevonva dolgozzák át. A hosszú távú finanszírozás kérdésére pedig a főpolgármester szerint a pénzügyminiszter tud válaszolni.
A városvezető hozzátette: a főváros összeállította konkrét javaslatait, amit hétvégére el is küld a kormánynak. Leszögezte: eddig annyit sikerült elérni, hogy a HÉV évi 1,8 milliárd forintba kerülő üzemeltetési költségére 2008-ban már pályázhat Budapest.
Pénzről nem lesz szó?
Demszky Gábor korábban szólt arról is, hogy még csütörtökön megküldi konkrét javaslatait a fővárosi önkormányzat a pénzügyminiszternek arról, milyen módon tudna az állam nagyobb részt vállalni a BKV finanszírozásából. A főpolgármester megerősítette, hogy lényegében a korábbi 18 milliárd forintos javaslatukat nyújtják be ismét.
Ezzel összefüggésben a Pénzügyminisztérium államtitkára az InfoRádióban azt mondta: a kormány hajlandó ugyan egyeztetni a fővárossal a BKV ügyében, de a közlekedési társaság további pénzügyi támogatása nem lehet tárgyalási alap.
Keller László hangsúlyozta: a kormány a 2002-es megállapodásnak megfelelően teszi a dolgát, tavaly például mintegy 32 milliárd forint normatív támogatást folyósított, ehhez jött a 20 milliárdos nagyságrendű árkiegészítés.
Hanganyag: Tenczer Gábor