Jobb, ha elkerülik az elkövetkező bő egy hétben a Moszkva tér környékét az autósok. Folyik ugyanis a Krisztina körút felújítása, és két rendkívül forgalmas csomópontot is érintenek a munkálatok, noha alig 460 méteres szakaszról van szó.
A Szilágyi Erzsébet fasor és az Attila út közti szakaszt túrták fel, emiatt az Alkotás útról érkezők csak nehezen tudnak a Széna tér felé áthajtani a Vérmező úton, de szintén araszolásra kényszerül, aki a fasor irányába, netán a Moszkva térre, vagy a Fény utcai piacra tartana.
Nem számíthat könnyű haladásra, aki a Margit körútról jön és a Budaörsi út felé vagy Budakeszire menne. A kocsisor vége a Pesti oldalra ér, a Margit hídon túlra.
A helyzetet nehezíti, hogy a Várfok utca és a Városmajor utca között felújítják a Csaba utcát, azaz a Krisztina körút itt keresztben is szinte járhatatlan.
A munkálatok helyszínén tilos parkolni, és 30 kilométer/órás sebességkorlátozást vezettek be; sok autós azonban annak is örülne, ha a húszas tempóban haladhatna. A főváros azt ígéri, hogy augusztus 15-re elkészülnek a felújítással.
Máshol sem könnyű
Szinte lehetetlen az előrejutás a BAH-csomópontnál, ahol a városközpont felé túrták fel a Hegyalja utat az Avar utcáig tartó szakaszon.
A valamivel több mint 400 méteres szakaszon a vízművek szakemberei is dolgoznak. Itt csak egy sávon haladhatnak az autók, emiatt a Nagyszőlős utcai felüljáróig torlódnak a járművek, így a XI. kerület déli részéről, a Diósdról, Érdről, vagy az M1, M7-es autópályákról érkezőknek komoly megpróbáltatást jelent bejutni a belvárosba.
Ha minden terv szerint megy, a Hegyalja úton augusztus 20-ra szűnhet meg a forgalomkorlátozás.
Nincsenek könnyű helyzetben a BKV-val utazók sem, hiszen a BAH csomóponttól kifelé nem járnak villamosok, csak buszok. Buszsáv viszont csak itt-ott akad egy-egy rövid szakaszon.
Más évszakban még több lenne a probléma
A Városüzemeltetési Főpolgármester-helyettesi Iroda szóvivője szerint azért nyárra ütemezik a felújításokat, mert más időszakban még nagyobb problémát okoznának a közlekedésben, ugyanis a nyári hónapokban 30 százalékkal kevesebb az autó a fővárosban.
Ha jobban széthúznák a munkákat, akkor még tovább tartanának a lezárások - tette hozzá Hidas Judit.
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban