A kormányszóvivő a kabinet ülése után közölte: döntés született csaknem ezermilliárd forint értékű út- és közlekedésfejlesztésről.
Budai Bernadett ennek kapcsán arról is beszélt, hogy a pénzből 400 milliárd forintot fordítanak csaknem 770 kilométernyi út megépítésére, illetve felújítására.
A szóvivő hozzátette: 450 milliárdot szánnak öt város tömegközlekedésének fejlesztésére, öt vasútfejlesztési projektre pedig összesen 375 milliárd forint használható fel.
Budai Bernadett a 4-es metró finanszírozásáról azt mondta: jövő héten ismét tárgyal a kabinet a kérdésről, mielőtt a támogatási kérelmet benyújtják Brüsszelnek.
Korábban az önkormányzati és területfejlesztési miniszter az InfoRádióban azt mondta: ha a főváros megfelelő pályázatot nyújt be az Európai Unióhoz, akkor legalább 250 milliárd forintos uniós támogatásra számíthat a 4-es metró finanszírozásához.
Bajnai Gordon hozzátette: a 600 milliárdos keret további 40 százaléka 3 vidéki város, Miskolc, Debrecen és Szeged villamos közlekedésének, valamint Budapest villamoshálózatának fejlesztésére fordítható.
Az M7-es autópálya Balatonkeresztúr és Nagykanizsa közötti szakaszának megépítése is szerepel a kormány következő két évre szóló közlekedésfejlesztési koncepciójában.
Súlyos gond merült fel az elektromos autózással kapcsolatban