eur:
389.6
usd:
364.18
bux:
68150.15
2024. május 2. csütörtök Zsigmond

Az útlezárások ügyében is politikai döntés születik?

A Forma-1-es Magyar Nagydíj idején lezárták a Lánchidat, a Kós Károly sétányt viszont nem. Az InfoRádió utánajárt annak, hogy kik és milyen elvek alapján hozzák meg a forgalomkorlátozó döntéseket. Szálka Miklós, a Fidesz közlekedési szakértője szerint erre semmilyen szabály nem létezik, pedig szükség lenne rá. A fővárosi önkormányzat közösségi közlekedési tanácsnoka ugyanakkor elmondta, hogy a Forma-1 mintegy 60 ezer autóst ültetett kocsiba, ami egy enyhébb hétköznapi autóforgalomnak számít, és a főváros készített volna forgalomtechnikai tervet, ha szükség lett volna rá, de a rendezők ezt nem kérték.

A nagy fővárosi rendezvényeket általában egyedi módon készítik elő, központi szabályozás nincsen - mondta az InfoRádiónak a Fidesz közlekedési szakértője.

Szálka Miklós közölte: a közlekedési ügyosztály forgalomtechnikai alosztálya foglalkozik az ilyen események szervezésével, együttműködésben a rendezőkkel.

A fideszes politikus szerint nem jó ez a gyakorlat, mert kihasználatlanok maradnak a korszerű lehetőségek; a szervezés most a 70-es évek szintjén folyik.

Szálka Miklós úgy véli: szükség lenne az ilyen nagy rendezvények lebonyolítását szabályozó jogszabályokra.

Hozzátette: a legtöbb nyugati országban a közlekedés rendjéért felelős rendőrségi részleget a főpolgármester irányítja, hiszen ebben az ügyben általában éppen őt teszik felelőssé. Fontos lenne tehát, hogy hatása is legyen erre a szervre.

A politikus úgy véli, hogy az illetékesek ma ad hoc döntéseket hoznak az útlezárások ügyében, és nem vizsgálják azt, hogy lenne-e a forgalmat kevésbé korlátozó megoldás.

Szálka Miklós szerint ez annak a jele, hogy általában politikai és nem szakmai döntések születnek.

Nem kértek forgalomtechnikai tervet


Ha egy rendezvény szervezője kéri, hogy a főváros forgalmi szabályozási tervet készítsen, ezt megteszik - mondta az InfoRádiónak a fővárosi önkormányzat közösségi közlekedési tanácsnoka. Dancs Gábor kiemelte: ennek költségét a szervezőnek kell állnia.

Az elmúlt tíz évben egyszer sem volt szükség forgalomtechnikai intézkedésekre a Forma-1-es Magyar Nagydíj idején - tette hozzá.

Dancs Gábor szerint a Forma-1 mintegy 60 ezer autóst ültetett kocsiba, ami egy enyhébb hétköznapi autóforgalomnak számít, és a főváros készített volna forgalomtechnikai tervet, ha szükség lett volna rá, de a rendezők ezt nem kérték.

A Kós Károly Sétány hétvégi lezárása nem a közlekedésszervezés, hanem pénz hiánya miatt maradt el az idén nyáron - hangsúlyozta a tanácsnok.

Hanganyag: Hegedûs Zsuzsa

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa (NMHH) által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését – közölte a hatóság.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
Kritikus szintet szakított le a forint

Kritikus szintet szakított le a forint

Ugyan a magyar piac is zárva tartott május 1-jén, de a forint érdemben erősödni tudott a vezető devizákkal szemben, az euróval szemben pedig már a kulcsfontosságúnak számító 390-es szintet is leszakította a jegyzés. Ezt követően pedig csütörtökön is folytatódik a hazai fizetőeszköz erősödése. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×