Eddig mintegy negyvenen nyújtottak be kártérítési igényt a metróépítés kapcsán felmerült problémák miatt, ebből a BKV tucatnyit ismert el jogosnak.
A legtöbb kárigény 50-100 ezer forintra vonatkozott, a legmagasabb igény egy autós nyújtotta be, akinek járművére ráborult egy rosszul rögzített paraván.
A legjellemzőbb a lakásokon belüli hajszálrepedések miatt benyújtott kárigény, ám ez sem túl gyakori a metróépítés több éves folyamatához képest - mondta el az InfoRádiónak a DBR Metró Projektigazgatóság szóvivője.
Horváth Éva szerint folyamatosan mérik az esetleges mozgásokat, a műszerek óránként küldik a jelentéseket, tehát érzékelik, hogy van-e elmozdulás valamelyik háznál. Szükség esetén leállítják az építkezést - tette hozzá a szóvivő.
A DBR Metró Projektigazgatóság szóvivője emlékeztetett, hogy a budai oldalon már zajlanak az építkezések, mi több, egy 76 méteres alagút már meg is épült. Az esetleges kártérítéseket biztosításból fizetik - tette hozzá Horváth Éva.
Újabb, hivatalos tájékoztatás Robert Fico állapotáról