Két gyorsvasúti rendszer megtervezésére írt ki pályázatot a Budapesti Közlekedési Szövetség - mondta az InfoRádiónak Kéthelyi József, a szervezet igazgatója.
Kéthelyi József hozzátette, hogy a másik tender a budai agglomeráció észak-déli vasúthálózatának megtervezésére vonatkozik, és szoros összefüggésben van az S-Bahn pályázattal.
Már van három kör
Az S-Bahn, azaz Stadt-Bahn városi vasutat jelent a német nyelvterületen. Lényege, hogy a nagyvasúti pályákat kihasználva HÉV-jellegű közlekedést tudnak biztosítani városon belül.
Kéthelyi József elmondta, hogy a hálózat megtervezésénél három meglevő körirányú pályát is alapul vesznek a fővárosban: a körvasútsort, a Hungária körút mentén haladó vasúti pályát, valamint a Kelenföldi pályaudvart a Déli és a Nyugati pályaudvarral összekötő pályaszakaszt.
A Budapestre beérkező tizenegy vasútvonal és három HÉV-vonal ezekbe a körpályákban csatlakozna be, és a vonatok körforgalomszerűen közlekednének rajtuk.
Hatalmas befetetés
A pályázatra egy magyar tervezői konzorcium és egy angol mérnökcég jelentkezett, az elbírálás körülbelül két hét múlva lesz.
A pályázóknak finanszírozási költségbecslést, költség-haszon elemzést és környezeti hatástanulmányt is mellékelniük kellett.
Az előzetes becslés szerint a teljes rendszer kialakításához 20-25 évre van szükség, és költsége mintegy ezermilliárd forint.
Fizetős lett a szétlopott szellemváros a Balaton közelében