A Budapest Szíve-Gyalogos Belváros nevű program célja elsősorban az autók kiszorítása és a gyalogos-kerékpáros forgalom fellendítése a Kiskörúton belül eső belvárosi térségben.
A beruházások az előzetes becslés szerint összesen 50 milliárd forintot tesznek ki, amelyet fővárosi, kerületi, befektetői és uniós forrásokból teremtene elő Budapest.
Sétálni a Kecskeméti utcában
A program négy szakaszból áll. A Kálvin tér és környéke a 4-es metró építésével párhuzamosan 2009-2010 között változna meg.
Legfontosabb elemei a Kecskeméti utca lezárása és sétálózónává alakítása, a Baross utca torkolatának lezárása és gyalogoszónává tétele - a forgalom az Üllői úton jutna ki a Kiskörútra -, és két mélyparkoló építése a Csarnok téren, valamint a Bástya utcában.
A második és harmadik szakaszt a párhuzamosan átépülő Duna-part és északi Belváros jelenti. A Duna-parton a tervek szerint 2012 és 2014 között a jelenlegi kikötői létesítményeket lebontják, azaz egy part menti úszó szigetre helyezik át. Helyén a felső rakparton sétány és kerékpárút lenne.Ugyanebben az időszakban Észak-Belvárosban átalakítják a
Roosevelt teret, kétszer egy sávosra szűkítik a József Attila utcát, és a tervek szerint elkezdik meghosszabbítani a 47-es 49-es villamos vonalát a Nyugati téren keresztül a 14-es villamos Lehel téri végállomásáig. Az anyag szerint ehhez le kell majd bontani a Nyugati téri közúti felüljárót is.
Alagút a Kossuth Lajos utca alatt
A legnagyobb átalakítások az Erzsébet híd pesti hídfőjének lehajtójánál és a Kossuth Lajos utcánál lennének. A terv szerint a Ferenciek terénél levő közúti aluljárót megszüntetnék, helyén egy, a Kossuth Lajos utca alatt az Astoriáig húzódó autós alagút épülne.
Az alagútban haladna a kelet-nyugati átmenő forgalom, fölötte pedig kétszer egy sávon a helyi forgalom. A Károlyi Mihály utca torkolata és szemben a Petőfi Sándor utca eleje sétálózónává alakulna.
A Kossuth Lajos utcai alagút az ütemezés szerint 2014 és 2017 között épülne meg a hídfő és az Astoria között. Építését bonyolítja, hogy el kellene bontani az útjából az Astoria gyalogos aluljáróját, a metrókijáratot pedig a Rákóczi út két oldalára kellene áthelyezni.




