Pethő János felidézte, hogy az első autóbuszvonal 1915-ben indult a fővárosban, és nagyrészt a mai Andrássy úton járt. A később indított járatok közül az 5-ös autóbusz akkor is nagyjából a mai útvonalon közlekedett Pasarétre. A mai 105-ös pedig nagyrészt a régi 4-es útvonalán jár.
A BKV forgalmi előadója elmondta: a buszok és a villamosok számozásai között nincs kapcsolat, mivel ezek valamikor önálló cégként működtek. A számozásokat nagyjából idősorrendben adták ki, de a közbenső számok időnként változtak.
A trolibusz-közlekedést a második világháborút követően indították újra, egészen pontosan 1949. december 21-én, az első vonal Sztálin 70. születésnapja miatt kapta a 70-es számot, amelyet ma is visel.
A szocialista motívumok ezzel nem értek véget: amikor 1950-ben átadták az Árpád hidat, az ezen közlekedő villamos a 33-as számot kapta, a nagy októberi szocialista forradalom 33. évfordulójának emlékére. Ilyen számú járat ma már nem közlekedeik.
A hídon áthaladó első villamos az 1879-es pályaszámot kapta, amely Sztálin születési évére utalt.
Kérdésre válaszolva Pethő János közölte: jelenleg nem tervezik a járatok átszámozását, de nem zárható ki, hogy néhány év múlva, amikor már igazán működhet a Budapesti Közlekedési Szövetség, hogy egységes számozást vezetnek be.
Magyar érettségi - ezek a feladatok állították kihívás elé a diákokat