eur:
388.46
usd:
360.76
bux:
68568.49
2024. május 6. hétfő Frida, Ivett

Hogyan trükköznek az autógyártók és a szervizek?

Akár háromszáz százalékos eltérés is lehet a szervizek bruttó óradíjai között, attól függően, hogy szakszervizbe, vagy magánszervizbe visz valaki az autóját. Az InfoRádió utánajárt az óradíjaknak.

A Gazdasági Versenyhivatal biztosítókra kirótt büntetése után szerettük volna megtudni, hogy mennyiért dolgoztak a szervizek a biztosítótársaságoknak, és az alkuszcégeknek.

A Gazdasági Versenyhivatalnál azt mondták kérdésünkre, hogy ezt nem vizsgálták, nem tudják az óradíjakat. Ezután megkerestük a biztosítótársaságokat is.

Tőlük azt a választ kaptuk, hogy mindaddig, amíg nem kapták meg a Gazdasági Versenyhivataltól írásban a döntést és annak indoklását nem kívánnak az ügyben megszólalni. Így mi teszünk kísérletet arra, hogy összehasonlítsuk a szervizek árait.

2200 forinttól 9600 forintig

Egy órás javítás az Opelnél bruttó 9600 forint, ugyanez a munka a Skodánál, típustól függően 5800, illetve 6900 forint plusz áfa. Az előbbi kettő márkakereskedés szervizeinél olcsóbban dolgozik a Ford és a Suzuki. A Fordnál egy órás munkadíj 6700 Ft + Áfa, míg a Suzukinál 4800 Ft + Áfa.

Megkerestünk két magánszerviz tulajdonost is, hogy össze tudjuk vetni az árakat. Egy vidéki kisvárosi szerelő bruttó 2200 forintos óradíjjal dolgozik, míg egy Budapest agglomerációjában szervizt üzemeltető mester bruttó 3860 Ft -ot számol fel egy órai munkáért.

A kérdés még érdekesebb, ha eláruljuk azt is, hogy egy maszek szerelőnek speciális szerszámokat is kell vásárolni havonta 30-40 ezer forintért, mivel az autógyártók direkt úgy készítik el gépkocsiikat, hogy ne lehessen hagyományos szerszámokkal szétszedni őket.

Tehát annak ellenére tudnak jóval kedvezőbb áron dolgozni, hogy nekik, meg kell vásárolni azokat az eszközöket, amelyeket a szakszervizek megkapnak.

Műhelytitkok

Az akár 300 százalékos szerviz óradíjak eltérésének az okát is kiderítettük. Egy budapesti 27 éve a szakmában dolgozó autószerelő mester a neve említése nélkül osztott meg az InfoRádióval pár műhelytitkot.

A szakszervizek díjai azért is magasabbak, mert ott olyan emberek is dolgoznak, akiket a maszekoknál csak lufifújóknak neveznek, ők a portások, designerek, és egyéb nem szereléssel foglalkozó alkalmazottak, akiknek a munkabérét ugyanúgy ki kell fizetni, mint a szerelőkét.

Egy másik ok, hogy az autógyártók szándékosan olyan alkatrészeket gyártanak, amelyek elromlanak, hogy az autószalonok mellett működő szakszervizeknek legyen munkájuk. Ezt a véleményt az is alátámasztja, hogy idén a Toyota bejelentette, hogy a következő években nem hajlandó fejleszteni, mert egyre több a probléma az autóikkal.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.07. kedd, 18:00
Resperger István ezredes
a Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem Szent-István Biztonságkutató Központ igazgatója
Nagyot ralizott az OTP!

Nagyot ralizott az OTP!

Ázsiában felemás hangulatban telt a kereskedés hétfő reggel, ezt követően Európában a múlt heti esés után szép pluszban zártak a tőzsdék, és Amerikában is az emelkedésé volt a főszerep. A hét első napján idehaza a külkereskedelmi adatokra volt érdemes figyelni, külföldön pedig nem várható nagyobb piacmozgató esemény. A magyar tőzsdén is kedvező hangulatban telt a kereskedés, elsősorban az OTP-nek köszönhetően.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×