Az adatok szerint Magyarországon 2006 első félévében mintegy 64 milliárd forinttal több bevételt könyvelhetett el a kiskereskedelem, mint egy évvel korábban. A vásárlásonkénti költés szintén nőtt az előző évhez képest.
Továbbra is a készpénzzel történő fizetés a leggyakoribb, terjed azonban a kártyás fizetés is. A bankkártyával történő fizetés a vásárlások értékének 12 százalékát teszi ki.
Az esetek 40 százalékában autóval mennek vásárolni az emberek. A bevásárlásokat elsősorban továbbra is a háziasszonyok intézik; a férfiak kifejezetten elkerülik a drogériákat.
A bevásárlások zöme, az összes vásárlás értékének mintegy 40 százaléka, változatlanul pénteken és szombaton koncentrálódik.
A GfK Hungária Piackutató Intézet első félévet vizsgáló tanulmányából kiderül az is, hogy bár a délelőtti órákban többször vásárol, a délutáni órákban többet költ a magyar vásárló.