Infostart.hu
eur:
389.09
usd:
331.43
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta

A graffitik mindent felfalnak

Graffitik a vonatokon, a kerítéseken, a középületeken, az aluljáróban. A falfirkák eltávolítása néha igen költséges, a vandalizmus évente többmilliárd forintos kárt okoz Magyarországon. A MÁV-nak például rendszeresen pótolni kell az ellopott kábeleket, a vonatok felét pedig folyamatosan graffiti "díszíti".

A Népszabadság arról ír: elméletből több is van arra, miért törnek-zúznak többet a magyarok más európai országok polgárainál. A pusztítás megelőzésére, a tettesek megbüntetésére, a kár megtérítésére még nincs megoldás. Kedden jelentik be: a fővárosi graffitik ellen akcióprogrammal próbálják felvenni a harcot.

Sem a kriminológus, sem a vandáloktól leginkább szenvedő társaságok nem találtak még gyakorlati megoldást arra, miképpen lehetne a vandalizmussal okozott évi többmilliárdos nemzetgazdasági és magánkárt csökkenteni, a tetteseket felelősségre vonni és megtéríttetni velük az okozott kárt. A MÁV-nak csak a kábeltolvajok évente százmillió forint közvetlen kárt okoztak eddig, ráadásul a társaság 2400 vasúti kocsija közül 1000-1500-at szinte folyamatosan graffiti "díszít".

A Magyar Nemzet szerint csaknem ötmillió forint közpénzt emésztett fel Gyurcsány Ferenc kormányfő múlt heti luxemburgi útja, amelynek során a magyar konvergenciaprogramról tárgyalt a luxemburgi miniszterelnökkel. Gyurcsány Ferenc egy különgéppel érkezett a törpeállamba. Ennek szükségességét a kormányszóvivő azzal indokolta, hogy menetrend szerinti járattal csak úgy lehetett volna lebonyolítani a találkozót, ha egy nappal korábban indulnak, és ez további költségekkel járt volna.

Közben a lap kiderítette, hogy sem a konvergenciaprogram vitaanyagának, sem a végleges változatnak nincs angol nyelvű fordítása, így Juncker luxemburgi kormányfő nem is olvashatta azt; holott Gyurcsány Ferenc sajtófőnöke korábban azt nyilatkozta: a luxemburgi miniszterelnöknek tetszett a konvergenciaprogram.

A Napi Gazdaság arról számol be, hogy kollektív felelősségbiztosítást kötött tagjai részére a Magyar Könyvelők Országos Egyesülete, mivel az elektronikus bevallások üzemszerűvé válása miatt egyre nagyobb szüksége lesz védelemre a szakmának.

A Világgazdaságban olvashatnak arról, hogy a munkaadók többsége ősszel kezd hozzá a 2007-es bérfejlesztés tervezéséhez, ám a megszorító csomag hatására kérdéses, milyen mértékűek lesznek a fizetésemelések. A lap által megkérdezett szakértők állítják: nem várható el a vállalkozásoktól, hogy fizetésemeléssel kompenzálják a dolgozók növekvő megélhetési költségeit.

A Portfolio.hu írása szerint a legutóbbi amerikai ingatlanpiaci adatok egyértelműen az ingatlanpiac további lassulását mutatják, amelynek hatására a korábban határozottan a soft landing-szcenárió (puha földetérés-forgatókönyv) mellett kardoskodó elemzők és piaci szereplők egyre inkább az ingatlanpiac recessziójáról beszélnek.

A lakóingatlan-árak az Egyesült Államokban stagnának, az eladatlan lakások, házak készlete pedig 11 éves csúcson van. Júliusban csaknem 40 százalékkal több lakóingatlanon lógott az "eladó" tábla, mint egy évvel ezelőtt. Az ingatlanpiac radikális visszaesése jelentősen visszafoghatja a lakossági fogyasztást, amely a gazdasági növekedés erőteljes lassulásához vezethet.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Leteszteltük, meghajtottuk: itt az új debreceni BMW, van mire büszkének lenni!

Leteszteltük, meghajtottuk: itt az új debreceni BMW, van mire büszkének lenni!

A napfényes Andalúziába vitt minket, meg a teljes nemzetközi sajtót a BMW, hogy heteken keresztül, több turnusban mutassa meg az új elektromos autóját, a Debrecenben gyártott iX3-at. Egy napon keresztül nyúzhattuk az autókat, hogy ne csak prospektusból, hanem saját élményből legyen véleményünk az új modellről, de arról is, hogy merre tart a BMW, és úgy általában az európai autógyártás. A teszt után nagyjából ugyanott tartok, ahol előtte: minden erőfeszítést és a végeredményt maximálisan elismerve, de egy több mint száz éve prémium autókat gyártó cégtől ez a minimum. Különösen egy olyan világban, ahol mobiltelefon-gyártók néhány év autóipari tapasztalattal teljesen vállalható, sőt sokszor kifejezetten jó elektromos autókat raknak össze, Európából nézve sokszor felfoghatatlanul alacsony áron. Az iX3 kiváló autó. Technikailag is, összerakottságban is, vezetési élményben is. Nem forradalom, nem sci-fi, hanem egy nagyon átgondolt, nagyon erős, sok szempontból világszínvonalú elektromos BMW. És igen, ezt Debrecenben fogják gyártani, ami tényleg olyan dolog, amire lehet büszkének lenni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×