Dirk Rösler elmondta: a Budapestnek eladott szerelvényeket a németországi gyárban és a fővárosban is tesztelték a forgalomba állítás előtt.
A 8-12 ezer kilométeres próbaüzem azonban - ahol az utasokat homokzsákok helyettesítették - nem szimulálhatta teljesen a valós körülményeket.
Így az, hogy a Combino már utasokat vitt, hiba volt - tette hozzá a szakember.
Típushibák
Dirk Rösler elmondta: a szombaton leállt Combino szerelvény hibája egyedi volt, a többi járműnél az ajtó menetzárója lazult ki, ahol kifolyt az olaj, ezért döntött úgy a cég, hogy átvizsgálásra visszahívja a szerelvényeket.
Az ajtóknál módosítják a beszerelési módot, és több csavart megerősítenek.
A hibák elhárításához Bécsből is érkeznek szakemberek, valamint Németországból folyamatosan figyelemmel kísérik a budapesti fejleményeket, és mobil szerelőegységek is azonnal rendelkezésre állnak.
A Siemens projektigazgatója szerint egyes hibákat a helyszínen, vagy éjszaka, a remízben a villamosvezető is el tud hárítani.
Visszatérhetnek
A projektigazgató közölte: a gyártó reményei szerint csütörtökön egy-két Combino villamos visszakerülhet a forgalomba.
Dirk Rösler kérdésre válaszolva elmondta: a Siemens eredeti árajánlatban légkondicionáló is szerepelt, de a BKV nem tartott igényt rá, így az aláírt szerződésben erről már nem volt szó.
A cég kész utólag, az eredeti ajánlatnak megfelelően beszerelni a klíma berendezést a szerelvényekbe.
A projektigazgató azt is elképzelhetőnek tartotta, hogy a szellőző rendszer teljesítményét növeljék.
Dirk Rösler szólt arról is, hogy 2007 tavaszára az utolsó Combino is megérkezik Budapestre.
Péntek reggeltől óriási gyorshajtóvadászat kezdődik – itt megtalálja az összes traffipax helyét