A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem út- és vasútépítési tanszékének laborvezetője az InfoRádiónak elmondta: a felújított utak több mint fele nem felelt meg az előírásoknak.
Almássy Kornél szerint rengeteg volt a technológiai hiba. „A kátyút aszfaltozás előtt rendesen ki kell tisztítani, körbe kell vágni. A bedolgozandó aszfaltot össze kell ragasztani a meglévő felülettel, amit egy úgynevezett bitumenes kenéssel oldanak meg, ami sok esetben elmaradt” – fogalmazott a szakember.
A Műszaki Egyetem felmérése szerint csupán az esetek 40-50%-ban alkalmazták ezt a technológiát. A szakemberek elsősorban a Fővárosi Közterület-Fenntartó Rt. munkáját vizsgálták, mivel annak van a legjobb gépparkja és a legképzettebb szakemberei.
Almássy Kornél szerint az jelenti a legnagyobb problémát, hogy nem világos: milyen technológiát kell alkalmazni és milyen gépekkel kell dolgozni a kátyúk eltüntetésekor.
A Műszaki Egyetem szakemberei éppen ezért minőségi előírást készítettek, melyben meghatározták azokat az általuk nélkülözhetetlennek tartott technológiai előírásokat, melyeket feltétlenül fontosnak tartanak.
A Műszaki Egyetem márciustól novemberig vizsgálta a budapesti úthibák javítási munkáit a Fővárosi Önkormányzat megbízásából.
A Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztályán az InfoRádió kérdésére elmondták, hogy azért rendelte meg a főváros a vizsgálatot, hogy megtudja, melyek a kátyúzás gyenge pontjai, és hogy annak eredményét beépítsék a késobbi pályázatok feltételei közé.
Újfajta bűncselekménytípus jelent meg Ferihegyen, léptek a rendőrök