Az elképzelések közül kettő a Keleti, kettő a Nyugati pályaudvart jelöli meg végállomásként. Az InfoRádió kormányzati forrásokból úgy tudja: a Keleti pályaudvar azért lehet célszerűbb, mert ott 2009-től a 2-es metró mellett a 4-es is megáll, valamint ide érkezik az Intercity járatok többsége.
Kóka János gazdasági miniszter a közelmúltban jelentette be, hogy 2007-től már gyorsvasúttal lehet eljutni a Ferihegyre. Egyes szakértők szerint a munka a Budapest Airport Rt. sikeres értékesítésével felgyorsulhat.
Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője a napokban az InfoRádiónak elmondta, hogy a Ferihegyi gyorsvasútnak nem lesznek közbülső megállói, csak a két végállomáson, a reptéren és a vasúti pályaudvaron áll majd meg. „Ez nem metró, ez kifejezetten a Ferihegyre érkező, vagy Ferihegyről induló légi utasok kiszolgálását hivatott elősegíteni” – fogalmazott.
Kavalecz Imre közölte, hogy a nyomvonaltervek már a vasúttársaság vezetésének asztalán vannak, és várhatóan jövő év januárjában megszületik a döntés a legmegfelelőbb változatról. Hozzátette, hogy a vonal kiépítése több tízmilliárd forintba kerül, amelyet uniós és kormányzati forrásokból, valamint a magántőke bevonásával szeretnének előteremteni.
Rémisztő megállapítást tett az észak-koreai diktátor