Az újfajta moduláris hűtési rendszer tíz százalék plusz hatótávot és gyorsabb töltést ígér az elektromos autók számára.
A brit Hydrohertz egy olyan új akkumulátor-hűtőrendszert jelentett be, amely jelentősen lerövidítheti az elektromos autók gyorstöltési idejét, miközben javítja a hatótávolságot, az élettartamot és a biztonságot is – írja a hvg.hu. A cég szerint ehhez nem is kellenek új típusú akkumulátorok. A tesztek szerint fél óra helyett tíz perc is elég lehet a gyorstöltésre, és 50-60 kilométerrel is megnőhet egy átlagos közepes e-autó hatótávja.
A „Dectravalve” technológia lényege, hogy
az akkumulátort nem egyetlen egységként kezeli, hanem több, külön-külön szabályozott hőmérsékleti zónára osztja.
Ez sokkal pontosabb hűtést és fűtést tesz lehetővé, így minden cella optimális tartományban működhet. A hagyományos hűtőlemezekkel szemben a rendszer nem az egész akkumulátort próbálja egyszerre korrigálni, hanem modulonként avatkozik be.
KezdőlapAutóRövidebb töltés, nagyobb hatótáv: nagy javulás jön az elektromos autóknál
Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.