eur:
411.27
usd:
392.33
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Pozsony, 2017. június 20.A Volkswagen szlovákiai leányvállalatának dolgozói a pozsonyi gyár előtt sztrájkjuk első napján, 2017. június 20-án. A német járműgyártó alkalmazottai a bérköveteléseik megtagadása miatt szüntették be a munkát. (MTI/EPA/Jakub Gavlak)
Nyitókép: A Volkswagen szlovákiai leányvállalatának dolgozói a pozsonyi gyár előtt sztrájkjuk első napján, 2017. június 20-án. A német járműgyártó alkalmazottai akkor a bérköveteléseik megtagadása miatt szüntették be a munkát. (MTI/EPA/Jakub Gavlak)

Hamarosan érkezik a leépítés a pozsonyi Volkswagennél

Júniusig radikálisan csökkenthetik a pozsonyi Volkswagen autógyár alkalmazottainak számát. A vállalat a gyártás optimalizálása miatt több változtatást is tervez a következő hónapokban.

Lapok szerint úgy tudni, az autógyár nem tervezi újabb modellek gyártását, idén két gyártósoron csökkentik a műszakok számát, emiatt júniusig háromezer munkást bocsáthatnak el a pozsonyi konszernből. Sajtóértesülések szerint a cég vezetése már tájékoztatta az alkalmazottakat a tervezett lépésekről. Mintegy 800 munkásnak nem hosszabbítják meg a meghatározott időre szóló szerződését.

Visszaküldik Magyarországra az Audi Hungariától kölcsönkapott 400 alkalmazottat.

A munkaközvetítő ügynökségek által felvett 600 alkalmazott sem kap további megbízatást a munkaadótól. A dolgozók közül 500-an ideiglenesen a konszern más gyáraiban találhatnak munkát, és 600 munkás a természetes fluktuáció eredményeként távozhat az autógyárból.

A műszakok megkurtítása miatt további juttatásoktól is eleshetnek a munkavállalók.

„A napokban részletesen tájékoztattuk a vállalat alkalmazottait a jelenlegi helyzetről és az ebből fakadó rendelkezésekről. A cég felelősségteljesen kezeli a kialakult helyzetet, aktívan segítjük az érintetett alkalmazottak további elhelyezkedését, például belső állásbörzét szervezünk” – nyilatkozta Lucia Makaiová, a pozsonyi Volkswagen szóvivője.

Az autógyár nem erősítette meg a sajtóban megszellőztetett számokat. Zoroslav Smolinský, a szakszervezet elnöke nem annyira borúlátó, szerinte elképzelhető, hogy új modelleket is gyárthatnak majd a pozsonyi üzemben.

A szakszervezet a nyomásgyakorlás érdekében a német kollégák segítségét kéri. „A vezetőség tájékoztatott a lehetséges létszámcsökkentésről. Ez azonban csak akkor veszélyeztet, amennyiben az elkövetkező évekre az üzem nem kapna engedélyt új modellek gyártására“ – fogalmazott Smolinský.

Az optimalizáció miatt már ebben az évben kevesebb műszakban gyártják majd a SUV-okat és a városi kisautókat Pozsonyban. A szabadidőautók, azaz az SUV gyártásánál 9 év után visszatérnek a klasszikus három műszakos modellre. 2010-ben vezették be a négy műszakos gyártási modellt a gyárban, akkor úgy tervezték, hogy egy-másfél évig tartanak ki a gyakorlat mellett.

Az eddigi két műszak helyett már csak egy műszakban gyártanák a városi kisautókat a pozsonyi gyárban.

Címlapról ajánljuk
Mészáros Melinda a bérmegállapodásról: nagyon kemény tárgyalásokon értük el az eredeti célunkat

Mészáros Melinda a bérmegállapodásról: nagyon kemény tárgyalásokon értük el az eredeti célunkat

Megszületett a bérmegállapodás a versenyszféra és a kormány Állandó Konzultációs Fórumán, három évre szólóan. Kiderült, mennyivel emelkedik a következő három évben a minimálbér és 2025-ben a garantált bérminimum. Lesznek azonban olyan esetek, amikor újratárgyalásra lesz szükség.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×