Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.23
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Tovább erősödhet a Volkswagen Szlovákiában

Új üzem építését tervezi a Porsche a szlovákiai Pöstyénben. A német autógyár olyan üzemet kíván létrehozni, amely villamos autók számára gyárt majd alkatrészeket. A közelmúltban már meg is vásárolták azt a húszhektáros földterületet, ahol a gyártócsarnok felépülhet. Ha a projekt megvalósul, még erősebb lesz a Volkswagen-konszern eddig is jelentős szlovákiai jelenléte.

A német autógyártó leányvállalata, a Porsche Werkzeugbau a D1-es autópálya mellett vásárolta meg az üzem felépítésére alkalmas földterületet. A Porsche már a pöstyéni repülőtér felé is jelezte, hogy a légi szállítás lebonyolításához igényt tartanának a repülőtér nyújtotta szolgáltatásokra.

Az eddig közölt információk szerint az üzemben villanyautókhoz használt alkatrészeket fognak gyártani, melyekre már a közeli jövőben szüksége lesz a sportautómárkának.

Az új gyár természetesen új munkahelyeket is teremt. Az azonban egyelőre nem ismert, hány embert alkalmaznak majd az üzemben. Az egész beruházást a szlovák befektetési és kereskedelmi fejlesztési ügynökségen, a SARIO-n keresztül bonyolítják le. Simona Čerešníková, a SARIO szóvivője ezzel kapcsolatban csupán annyit mondott, hogy amíg a német befektető nem indítja el a projektet, addig nem áll módjában részletes információkat közölni.

A Porsche Werkzeugbaunak Szlovákiában a pöstyéni már a második gyártócsarnoka lenne. Az első Máriatölgyesen áll, ahol 170 embert alkalmaznak. Abban a gyárban karosszériagyártáshoz szükséges öntőeszközöket készítenek.

A Porsche nagy terepjárója, a Cayenne szeptember óta a pozsonyi Volkswagen gyár egyik terméke, ám a német autóóriás a jövőben szeretne nagy hangsúlyt fektetni az elektromosautó gyártásra is. Mindezt szintén Szlovákiában. A villanyautók gyártásából már csak azért sem kíván kimaradni a Porsche, mert nemrég a PSA Group kötelékébe tartozó Peugeot is bejelentette, hogy ilyen gépkocsik gyártását tervezi a nagyszombati üzemében. A kínai Zhi Dou pedig szintén egy hónapja adta közre, hogy telephelyet keres magának Közép-Európában. Az ugyancsak elektronos autókat gyártó kínaiak terve, hogy 2020-ban megkezdjék a gyártást. Beruházásuk értéke eléri a 400 millió eurót. Havi háromezer elektromos autóra kiterjedő kapacitással dolgoznának, és nagyságrendileg 500 alkalmazottat vennének fel.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×