eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

Nem akarnak osztrák minimálbért fizetni a szlovák fuvarozók

Közép- és Kelet-Európa kilenc állama újabb levelet küld az Európai Bizottságnak. Azt kérik, hogy a bizottság vizsgálja felül a Franciaországban, Németországban és újabban Ausztriában bevett gyakorlatot. Az említett három állam ugyanis azt kéri a külföldi fuvarozócégektől, - a szlovákiaiaktól is -, hogy amíg szállítóik az adott ország terültén tartózkodnak, a helyi minimálbért kapják meg. Ezen kívül hosszadalmas regisztrációt is rájuk erőltetnének. Szlovákia azt állítja, mindez árt a versenyképességnek.

A sofőrökkel kapcsolatban a német és francia minta után az osztrákok is azt várják el, hogy az országba érkező vagy azon csak áthaladó külföldi tehergépkocsi-vezetők is megkapják fizetésként legalább azt a minimálbért, amelyet az osztrák munkavállalók is megkapnak. Szlovákiában a minimális órabér 2 euró 80 cent körüli, Németországban 8 és fél euró, a franciáknál, illetve az osztrákoknál még több, 9 euró 70 cent körüli.

Rastislav Chovanec, a szlovák gazdasági minisztérium államtitkára azt mondja, alaptalan adminisztratív akadályokról van szó. Úgy véli, nem helyes, hogy az egységes piac, vagy belső piac más paraméterek szerint működjön Ausztriában vagy Szlovákiában. Elżbieta Bieńkowska belső piacért felelős lengyel uniós biztos megígérte, hogy a kilenc állam kérésével foglalkozni fog.

A szlovák fuvarozók szerint az intézkedés ellehetetlenítené a kisebb szlovák fuvarozási vállalkozásokat. A tervezett módosítások mintegy 10 százalékos többletköltséget rónának a fuvarozókra. Az Ausztria irányába autót indító fuvarozók legnagyobb terhe az osztrák bér megfizetése mellett a dolgozók kötelező bejelentése, melynek elmulasztásáért több tízezer eurós bírságot is kaphatnak.

Alkalmazottat nem foglalkoztató vállalkozókra nem vonatkoznak ezek az előírások, saját magukat nem kell bejelenteniük. Fontos viszont, hogy az előírások minden munkavállalóra vonatkoznak, nem tesznek különbséget a járművezetők között autóméret szerint. Az intézkedés arra a vállalkozásra vonatkozik, melynek járműve árut rak le vagy árut vesz fel, illetve személyszállításban utast vesz fel és tesz le Ausztria területén.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×