A két társaság első körben az alkatrészek közös beszerzésétől mintegy 1,5 milliárd eurós megtakarítást remél, a közös gépkocsik gyártása azonban várhatóan csak 2016-tól veszi kezdetét. A két autógyártó alapvetően a kis és közepes járművek fejlesztésében fog együtt dolgozni, az előbbiben a franciák, az utóbbi esetében az amerikaiak rendelkeznek nagyobb tapasztalatokkal és előnyökkel.
Philippe Varin, a Peugeot-Citroen vezérigazgatója a Genfben kedden megkezdődött nemzetközi autó kiállításon azt mondta, kereszttulajdonlásra azért nem kerül egyelőre sor, mert cégének jelenleg pénzre van szüksége a további fejlesztések finanszírozásához, ezt szolgálja a következő hetekben végrehajtandó egymilliárd eurós tőkeemelés is. Hozzátette azonban, hogy a jövőben nem kizárt, hogy ők is tulajdonrészt szereznek a General Motorsban.
A stratégiai szövetség hírére az amerikai Moody's leminősítette a francia társaság részvényeit, közleményében azt hangsúlyozva, hogy bár az együttműködés hosszú távon valóban költségcsökkenéssel járhat, az azonnali kiadások azonban rövid távon negatív módon befolyásolják a Peugeot-Citroen eredményét.
Francia oldalon a szakszervezetek az esetleges elbocsátások miatt aggódnak, köztudott ugyanis, hogy a PSA a többi autógyártóhoz hasonlóan túlkapacitásokkal küzd Európában. A dolgozókat az is aggasztja, hogy a cégvezetés 2015-től gépkocsijainak ötven százalékát Európán kívül kívánja értékesíteni, és ezt az arányt 2020-ra kétharmadra akarja feltornászni.
Az esetleges gyárbezárásokról a Peugeot-Citroen vezetése egyelőre nem kommunikál, azt azonban már tudni lehet, hogy a túlkapacitással kapcsolatos problémákat legkésőbb 2014. végére meg akarja oldani.
Az EU és a NATO is tudja, és nem tűri az ilyen viselkedést