eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria
Nyitókép: Facebook/Superfy

Komoly vetélytársat kap a ChatGPT

Az új alkalmazás nem chatbotokat használ, hanem összekapcsolja az embereket, akik így egymás kérdéseit válaszolhatják meg és hasznos tanácsokkal láthatják el a másikat egy chatfórumon.

Egy izraeli házaspár álmodta meg és hozta létre a Superfy nevű mobilalkalmazást, amely a mesterséges intelligencia segítségével hatékonyabb kapcsolatfelvételt tesz lehetővé az egyes felhasználók között, akik egy új chatfórumon kaphatnak választ a kérdéseikre – írja a hvg.hu.

Az új alkalmazás a ChatGPT nagy konkurenciája és egyben alternatívája lehet, hiszen a Superfy használóinak nem kell kérdéseket beírniuk a keresőbe és chatelniük sem kell a ChatGPT-vel, egyszerűen arról van szó, hogy emberekkel lehet társalogni, vagyis

a felhasználók egymás kérdéseit válaszolják meg vagy adott esetben tanácsokkal látják el a másikat.

A Superfy a szabadalmaztatott Matchpoint AI technológiát használja, amely nyílt forráskódú nagy nyelvi modellekre (LLM) épül. Az alkalmazás gépi tanulási algoritmusai és mesterséges intelligencia modelljei különböző paraméterek szerint rendszerezi és hívja össze a felhasználókat. A Superfy állandóan figyeli, ki van éppen online és azt is érzékeli, hogy a nap melyik szakaszában használják az alkalmazást, valamint azt is ellenőrzi, hogy az érintettek rendelkeznek-e olyan szakértelemmel, ami releváns az adott lekérdezés szempontjából. Például

ha valaki gitárt szeretne vásárolni, akkor az alkalmazás az MI segítségével összehozza egy olyan felhasználóval, aki jól ismeri a hangszereket.

A rendszer automatikusan generált dinamikus adatbázist működtet, amely azonosítja a felhasználók megbeszélésein belüli mintákat. A motor folyamatosan figyeli és rendszerezi valamennyi felhasználó igényeit, érdeklődési köreit, így jobban össze tudja őket kapcsolni a releváns lekérdezésekkel. Az új LLM-alapú Matchpoint AI a témával kapcsolatos megértést és a felhasználók közös érdeklődését, valamint a „személyes kémiát” is figyelembe veszi az egyeztetéseken.

A Superfy ötletgazdái arról tájékoztatták a TechCrunch portált, hogy az alkalmazás segítségével átlagosan 20 másodperc alatt kaphatunk választ egy másik felhasználótól a felmerülő kérdéseinkre, amelyeknek csak mintegy 10 százalékára nem érkezik ilyen gyorsan valamilyen felelet. Utóbbi esetben a Superfy bot automatikus választ kínál, miközben a felhasználó az emberi válaszra vár.

Az egyelőre csak iPhone-ra letölthető Superfy alkalmazásnak már csaknem 550 ezer regisztrált és 85 ezer havi aktív felhasználója van. Elsősorban a Z generáció tagjai figyeltek fel rá az Egyesült Államokban, Kanadában és az Egyesült Királyságban. Az alkalmazás mögött álló hasonló nevű startupot eddig több millió dollárral támogatták a befektetők.

A Superfy létrehozói kiemelik, hogy szolgáltatásuknak más alkalmazásokkal szemben chat-szerű felülete van, amely mesterséges intelligencia-alapú egyeztetéssel és a megfelelő emberek összekapcsolásának pontosságával sokkal személyesebb élményt biztosít.

Címlapról ajánljuk
Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Bizonytalan jövő: veszélybe kerülhetnek a tokaji és a villányi szőlőültetvények is

Sokkal több a megműveletlen hazai szőlőterület, mint a korábbi években. A probléma mára a nagy hagyományokkal és presztízzsel rendelkező borvidékeket is elérte. Az Agrárszektor főszerkesztője azt mondta az InfoRádióban, hogy folyamatosan romlik a munkaerő minősége is, miközben egyre több gazdaság veszteséges, így valószínűleg nehéz évek várnak a magyar borágazatra.

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×