Infostart.hu
eur:
363.02
usd:
313.75
bux:
150552.7
2026. augusztus 16. vasárnap Ábrahám

Nem gondolná, mire jó napi egy tojás

Napi egy tojás elfogyasztása 12 százalékkal csökkentheti az agyi-érkatasztrófa kialakulásának a kockázatát - derült ki egy új tanulmányból.

A szakemberek olyan 1982 és 2015 között készített tanulmányokat elemeztek, amelyek a tojásfogyasztás és az iszkémiás szívbetegségek, valamint a stroke közötti kapcsolatot vizsgálták.

A Journal of the American College of Nutrition című táplálkozástudományi folyóiratban közölt eredmények szerint napi egy tojás elfogyasztása nincs összefüggésben az iszkémiás szívbetegségek kialakulásával, és 12 százalékkal csökkenti az agyi-érkatasztrófa kockázatát.

Az amerikai EpidStat Intézet munkatársaként dolgozó Dominik Alexander, a tanulmány vezetője szerint további vizsgálatokra lesz szükség a tojásfogyasztás és a stroke-kockázat közötti kapcsolat feltárásához.

Mint fogalmazott, a tojás tele van antioxidánsokkal, amelyekről kimutatták, hogy csökkentik az oxidatív stresszt és a gyulladást; a fehérje pedig az alacsony vérnyomással van összefüggésben.

A tanulmány szerint egy nagy méretű tojás hat grammnyi magas minőségű fehérjét, továbbá luteint és zeaxantint - ezek antioxidánsok -, illetve E-, D-, és A-vitamint tartalmaz.

A tanulmány az Amerikai Tojás Bizottság támogatásával készült.

Címlapról ajánljuk

Lengyel különgép érkezik Magyarországa a buszbaleset miatt

Az M3-as autópályán történt buszbaleset miatt a lengyel kormány a varsói külügyminisztérium és az egészségügyi szolgálatok képviselőit szállító különrepülőgépet küld Magyarországra - jelentette be Donald Tusk kormányfő.
inforadio
ARÉNA
2026.08.17. hétfő, 18:00
Baranya Sándor
egyetemi docens, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Vízépítési és Vízgazdálkodási Tanszék vezetője
Kulcsfontosságú orosz fegyverrendszere mért csapást Ukrajna, dróneső zúdult Moszkvára - Híreink az orosz-ukrán háborúról vasárnap

Kulcsfontosságú orosz fegyverrendszere mért csapást Ukrajna, dróneső zúdult Moszkvára - Híreink az orosz-ukrán háborúról vasárnap

Az ukrán erők a szombatra virradó éjszaka folyamán csapást mértek egy orosz Basztyion partvédelmi rakétarendszerre a Krím félszigeten. Az orosz űrügynökség, a Roszkozmosz Nyizsnyij Novgorod-i területén található repülőteret is találat érte. Emellett mintegy 600 drónnal támadás érte az orosz fővárost, Moszkvát is. Eközben Oroszország ballisztikus rakétákkal támadta Kijevet és más ukrán városokat. Volodimir Zelenszkij ukrán elnök szerint legalább három ember vesztette életét és több mint húszan megsebesültek az Ukrajna elleni éjszakai orosz légicsapásokban. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború híreivel vasárnap.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×