A Continental Airlines amerikai légitársaság tesztrepülést hajtott végre egy olyan speciális repülőgéppel, amely ötven százalékban hagyományos kerozinnal, ötven százalékban pedig bioüzemanyaggal működik.
Az utasok nélküli repülőgép Houstonból szállt fel, és egy 95 perces utat tett meg a Mexikói-öböl felett. Rich Jankowski tesztpilóta a leszállás után elmondta: a gép tökéletesen működött, az út során semmilyen probléma nem lépett fel.
A Continental Airlines vezetője, Larry Kellner szerint akár egy évtizedig is eltarthat, amíg az alternatív üzemanyagok használata elterjedhet a légiközlekedésben. Egyelőre még nincsenek olyan nagyságú készletek, amelyeket fel tudnának használni, és a növényi hajtóanyagot előállító üzemekből sincs elég.
A repülőgépek által használt kerozin rendkívül környezetszennyező, a benne található anyagok jelentősen hozzájárulnak a globális felmelegedéshez, ezért egyre több gyártó kísérletezik újfajta üzemanyagokkal.
A bioüzemanyag másik nagy előnye, hogy molekuláris összetevőit tekintve nagyon hasonló a kerozinhoz, ezért használatához sem a motorokat, sem az üzemanyagtartályokat nem szükséges átalakítani.
Az új hajtóanyag kétfajta összetevőből áll: algaolajból, és egy speciális cserje, a jatropha nedvéből. Az alga sokak szerint megoldást jelenthet a Föld kiürülő üzemanyagforrásaira: gyorsan nő, nincs szüksége termőföldre és 30 százalékkal több üzemanyag nyerhető belőle, mint a hagyományos energianövényekből.