Infostart.hu
eur:
389.08
usd:
331.42
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
A General Motors által támogatott Cadillac
Nyitókép: 1000 Logos

Jövőre a Cadillac is beszáll a Forma-1-be

A General Motors által támogatott Cadillac jövőre 11. istállóként csatlakozik a Forma-1-es mezőnyhöz, miután pénteken megkapta jóváhagyását a kereskedelmi jogok birtokosától és a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA).

A Forma-1 és az FIA közös közleményben erősítette meg, hogy a szükséges sport-, technikai és kereskedelmi értékelések elkészültek, így elhárult az utolsó akadály ahhoz, hogy hozzájáruljanak a Cadillac csatlakozásához. A felek már tavaly novemberben elvi megállapodásra jutottak, így a pénteki döntés csak formalitás volt.

"Fontos és pozitív példája a sportág fejlődésének a General Motors elkötelezettsége, hogy Cadillac néven új csapatot indítson a Forma-1-ben" – jelentette ki Stefano Domenicali, a Forma-1 vezérigazgatója. Mohammed ben Szulajem, a FIA elnöke azt emelte ki, hogy az új csapatnak köszönhetően

a 2026-os idényt nagy izgalom övezi majd, mert a Cadillac friss energiát és izgalmas korszakot nyit a sportágban.

A Cadillac kezdetben Ferrari motorokat használ majd, ám később - várhatóan 2028-tól - az erőforrásait is saját magának gyártja a megállapodás szerint. Az amerikai csapat csatlakozásáról régóta folytak a tárgyalások: tavaly januárban a Michael Andretti nevével fémjelzett új istálló csatlakozását elutasították, a korábbi versenyző aztán szeptemberben kiszállt a projektből, ami így végül Cadillac néven "fut", Andretti ugyanakkor a csapat nagykövete lesz.

Legutóbb 2010-ben bővült a mezőny, amelyet akkor 13 istálló alkotott, 2017-ben azonban hárman kiszálltak, így alakult ki a jelenlegi, tízcsapatos felállás. A Haas révén most egy amerikai csapat szerepel a konstruktőrök között. Az F1 irányítói korábban azért nem engedélyezték az újabb bővítést, mert 2026-ban nagy motorreform jön: a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie. A mezőny mostani csapatai leginkább azért ellenezték a bővítést, mert így kevesebb pénzhez jutnak, a végső döntés meghozatalába ugyanakkor nem szólhattak bele.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×