Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Bahreini Nagydíján a szahíri versenypályán 2022. március 20-án.
Nyitókép: MTI/AP/Haszan Ammar

Szezonnyitó: kettős győzelem ígér korszakváltást a Forma–1-ben – videók

Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője nyerte csapattársa előtt az év első futamát, a Bahreini Nagydíjat Szahírban.

A 24 éves pilóta a pole pozícióból rajtolva, kiváló versenyzéssel diadalmaskodott, és teljesen megérdemelten aratta pályafutása harmadik sikerét.

A Ferrari ráadásul dupla sikerrel indította az esztendőt, Leclerc mögött ugyanis csapattársa, a spanyol Carlos Sainz Jr. ért célba másodikként.

A dobogó alsó fokára a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője állhatott fel, a címvédő Max Verstappen (Red Bull) műszaki hiba miatt a futam végén kiállni kényszerült.

A 2022-es idény első rajtját az élmezőny tagjainak többsége jól kapta el, a leglátványosabban Valtteri Bottas (Alfa Romeo) ragadt be, ő egy kör alatt a hatodikról a tizenkettedik helyig csúszott vissza. Az első három pozícióban kisebb csaták és előzési próbálkozások ellenére maradt a Leclerc, Vertappen, Sainz sorrend, ugyanakkor az első néhány körben Kevin Magnussen (Haas) gondoskodott a nézők szórakoztatásáról, de kevés ideig haladt a negyedik helyen, hamarosan visszaesett hetediknek.

Mick Schumacher látványos 360 fokos fordulata:

Az első kerékcseréket a 12. és a 16. kör között tudta le az élmezőny, legkorábban az ötödikként száguldó Hamilton hajtott a boxba új abroncsokért, öt körrel később pedig már arra panaszkodott a csapatrádión, hogy korai volt a kiállása.

Az új gumikkal Leclerc és Verstappen vívott látványos, kemény, de sportszerű csatát az első helyért három körön keresztül, ezek a jelenetek pedig azt erősítették, hogy

a szabálymódosításokkal az F1 irányítói elérték a kitűzött célt, vagyis több lett a szoros küzdelem és az előzés,

így izgalmasabbá vált a verseny.

A folytatásban Leclerc-nek sikerült meglépnie Verstappentől, a második kerékcserék előtt a monacóinak már négy másodperc volt az előnye holland riválisával szemben. Ez a különbség a boxkiállások után sem csökkent jelentősen, miközben a másik Ferrarival Sainz tartotta a harmadik pozíciót, mögötte Sergio Pérez (Red Bull) száguldott negyedikként, aztán a két Mercedes következett az 5-6. helyen Hamilton-George Russell sorrendben.

A hajrában Pierre Gasly (Alpha Tauri) versenyautója kigyulladt, a műszaki mentés idejére pedig a versenybíróság pályára küldte a biztonsági autót. Eddigre a autókon a legjobban tapadó, de gyorsabban kopó lágy abroncsok voltak fent, a Safety Car pedig hét körrel a leintés előtt engedte útjára a mezőnyt.

Az újraindításnál megmaradt az addigi sorrend, Leclerc jó ütemben startolt, Verstappen pedig nem tudott jól reagálni a monacói indulására. A világbajnoki címvédő holland pilótának ráadásul műszaki gondjai adódtak, s három körrel a vége előtt feladni kényszerült a versenyt. Az utolsó kör elején a motorprobléma miatt megálló Pérez mellett el tudott menni Hamilton, így annak ellenére megkaparintotta a harmadik helyet, hogy a Mercedesek sebessége egyértelműen gyengébb volt a Ferrariénál és a Red Bullénál.

A vb a jövő hétvégén folytatódik Dzsiddában, a Szaúdi Nagydíjjal.

Végeredmény, Bahreini Nagydíj, Szahír (57 kör, 308,238 km, a pontszerzők)

1. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:37:33.584 óra

2. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 5.598 másodperc hátrány

3. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 9.675 mp h.

4. George Russell (brit, Mercedes) 11.211 mp h.

5. Kevin Magnussen (dán, Haas) 14.754 mp h.

6. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 16.119 mp h.

7. Esteban Ocon (francia, Alpine) 19.423 mp h.

8. Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 20.386 mp h.

9. Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 22.390 mp h.

10. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo) 23.064 mp h.

leggyorsabb kör: Leclerc, 1:34.570 perc (51. kör)

pole pozíció: Leclerc

A vb-pontversenyek állása 1 futam után (még 22 van hátra)

versenyzők

1. Leclerc 26 pont

2. Sainz 18

3. Hamilton 15

4. Russell 12

5. Magnussen 10

6. Bottas 8

7. Ocon 6

8. Cunoda 4

9. Alonso 2

10. Csou 1

csapatok

1. Ferrari 44 pont

2. Mercedes 27

3. Haas 10

4. Alfa Romeo 9

5. Alpine 8

6. Alpha Tauri 4

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×