eur:
410.9
usd:
392.19
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Nyitókép: Twitter/WR12/Nextgen-Auto.com

Hosszú idő után távozott a Renault motorfőnöke

Az Alpine megerősítette a motorfejlesztést irányító vezető távozásáról szóló értesülést.

Július elején elhagyta a Renault-t a motorfejlesztést irányító Rémi Taffin, erősítette meg a Reuters hírügynökség értesülését az Alpine szóvivője. Utódjának személye egyelőre nem ismert. A döntés hivatalosan közös megegyezéssel született, Taffin valószínűleg most a felmondási idejét tölti - írta az Origo.

Nem is a távozás hírének van jelentősége, hiszen a 2020-ban beugró pályaként debütált, a száguldó cirkuszt idén ismét befogadó Portimão-ban rendezett Portugál Nagydíj, vagyis április legvége óta Taffin nem utazik a versenyekre, a francia sajtó már megszellőztette, hogy elküldik. A kérdés inkább az, hogy hová igazol.

Várhatóan lesz igény a szolgálataira, hiszen a Red Bull új motorgyára és az Aston Martin is tapasztalt mérnököket keres.

Az Origo emlékeztet, hogy a Renault nem ért el komoly sikereket a turbós hibrid erőforrások bevezetése óta, a gyártó fokozatosan elvesztette az ügyfeleit, amelyek vagy csődbe mentek vagy elpártoltak tőlük. A Red Bullal nagy viharok közepette szakítottak, a McLaren tavaly hagyta el a francia márkát, és tért vissza a Mercedes erőforrásaihoz.

Ennek egyik oka, hogy a Renault a Mercedesszel és a Hondával ellentétben még mindig nem választotta szét a turbófeltöltőt és a kompresszort az erőforrás elrendezése terén, pletykák szerint ez jövőre, a specifikáció befagyasztása előtti utolsó lehetőség alkalmával megváltozik, utána pedig évekig, legalább 2025-ig nem lehet majd komolyabb fejlesztéseket végezni.

  • Rémi Taffin 1999-ben csatlakozott az F1-be visszatérő Renault-hoz, később dolgozott a BAR-nál, az Arrowsnál, majd visszatért a Renault-hoz.
  • 2012-től a Renault Sport F1, vagyis a motorrészleg pályán zajló munkáját irányította, együtt dolgozott az ügyfélcsapatokkal, 2014-től már operatív igazgatóként a gyári folyamatok is hozzá tartoztak.
  • 2016-ban, a gyári szintű visszatéréssel párhuzamosan kinevezték a motorért felelős technikai igazgatóvá.
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 21. 20:33
2024. november 21. 15:15
×
×
×
×