eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Chase Carey, a Formula One Group vezérigazgatója, a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság főnöke érkezik a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Bahreini Nagydíjának otthont adó szahíri pályára 2019. március 31-én, nem sokkal a futam rajtja előtt.
Nyitókép: MTI/EPA/Valdrin Xhemaj

Póthelyszínek is jöhetnének a Forma–1-ben

A Forma-1-es világbajnokság irányítói a koronavírus-járvány miatt el sem kezdődött idény megmentése érdekében olyan helyszínekkel is tárgyalnak, amelyek eredetileg nem szerepeltek az idei versenynaptárban.

Chase Carey, az F1 első embere a befektetőkkel megtartott konferenciabeszélgetésen azt mondta, "minden lehetőséget" megvizsgálnak a teljes mértékben átalakítandó naptár megalkotása során.

"Előrehaladott szakaszában vagyunk annak a tervezésnek, amelynek nyomán szeptember első feléig Európában tudnánk még futamokat rendezni, és ebbe beletartoznak az augusztusi nyári szünet helyére kerülő versenyek is" - jelentette ki Carey, hozzátéve, hogy alapvetően két kihívással kell megküzdeniük. Egyrészt megfelelő helyszíneket kell találniuk, másrészt biztosítaniuk kell azt, hogy ezekre a pályákra a résztvevők a felszerelésükkel együtt elutazhassanak.

Az F1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media célja változatlanul az, hogy a szezon július 5-én és 12-én két, zárt kapus futammal rajtoljon az ausztriai Spielbergben, a Red Bull Ringen. A világbajnoki sorozat irányítói abban reménykednek, hogy legalább 15 versenyhétvégére sor kerülhet decemberig, és abban a hónapban Abu-Dzabiban ér véget az idény. Az év végéig szünetet nem tudnak majd tartani, de a 2021-es szezont ugyanúgy márciusban szeretnék indítani.

Az idei vb március közepén nem kezdődött el Ausztráliában, a melbourne-i viadalt törölték, majd ugyanerre a sorsa jutott a monacói és a francia verseny is. További hét futamot elhalasztottak. Az Osztrák Nagydíj után a Brit, majd augusztus 2-án a Magyar Nagydíj következne a csonka idényben.

Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×