eur:
392.89
usd:
366.03
bux:
66129.26
2024. április 25. csütörtök Márk
Nyitókép: Pixabay

Íme a nagy összefüggés az autómárka és a vezetői attitűd között

Hiába az "index nélküli BMW" legendája, a német márka tulajdonosai nem szerepelnek túl sok balesetben, de Suzukiból is sokkal több van a magyar utakon, mint amennyi a baleseti statisztikákban.

Összesen egymillió autó fölött "bábáskodó" három biztosító toplistáját közölte a Vezess.hu a balesetben érintett autómárkákról, a sorrendek alig egyeznek meg az autók számával.

Az első általános tanulság az volt, hogy a suzukisok sokkal kevesebb balesetben érintettek, mint amennyit a márka itthon futó mennyisége indokolna - a második legnagyobb tömegben Suzukik futnak idehaza, miközben a három biztosítónál csak a hetedik, és kétszer a negyedik helyen szerepelnek a balesetben érintett márkák között.

Velük ellentétben felülreprezentáltnak tűnik a feketelistákon a Ford, amely az országban a negyedik legnépszerűbb gyártó, viszont mindhárom biztosítónál ennél előrébb szerepel, egynél első is.

Az országosan legtöbbek által használt Opel a biztosítók listáin is legelöl avagy a második helyen áll, a Volkswagen és a Toyota sem igazán lóg ki semerre. A BMW-sekről viszont nem lehet kijelenteni a fentiek alapján, hogy sok balesetben szerepelnének, és ugyanez igaz a Mercedest vezetőkre is.

A K&H Biztosítónál 360 ezer forint volt személyautónként az átlagos kárérték 2019 első fél évében, a Generalinál 344 ezer forint, míg az Aegonnál 295 ezer forint.

A Vezess.hu összállításából kiderül, növekednek az autójavítás költségei, az alkatrészek, az alapanyagok és a munkadíjak is tempósan emelkednek, de nő a forgalom is, az utakon ráadásul egyre több a nagy értékű autó, de a "kicsi kocsik" is egyre felszereltebbek (ami persze jelentkezik a későbbi helyreállítási költségekben is).

A hazai személyautó-állománynak mindössze a 18 százalékán van a kötelezőn felül casco is, ami 55 ezer járművet jelent.

Címlapról ajánljuk
Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×