Egy ország, egy király
Mintha nem március, hanem április elejét írnánk csupa agyament film kerül a héten a magyar mozikba. Egy kivétel van a francia-belga történelmi dráma az Egy ország, egy király című film.
Pierre Schoeller filmjét a Velencei Filmfesztiválon mutatták be.1789 és 1793 között követi nyomon a francia forradalom eseményeit, a Bastille lerombolásától, az alkotmányozó nemzetgyűlésen át egészen odáig, hogy XVI. Lajos nyakára lesújt a guillotine. A film egy átfogó, nagy költségvetésű történelmi tabló a francia forradalomról, ám filmélménynek közepes, történetmesélést illetően pedig zavaros.
Vízer Balázs kritikája úgy fogalmaz:
a nagyszabású történelmi tabló helyett valójában egy sokszor kísérletező, sokszor egy rendkívül szűk nézőpontot ábrázoló, máskor teljesen random eseményeket vagy tényeket felvonultató filmet kapunk.
Kecskés Tamás Hunor kritikája azonban jóval megengedőbben fogalmaz, felhívja a figyelmet, hogy a francia forradalmat lehetetlen egyetlen főhős szemszögéből átfogóan bemutatni. Ahogy írja: sem a nézők, sem a kritikusok nem kedvelték a filmet. Ennek oka, hogy az Egy ország, egy király minden percben kitartott pimaszságában rejlik, ami nem átallja megmutatni, hogy vannak olyan időszakok, amikor mindenkinek állást kell foglalnia, a passzivitás nem opció. Mintha nem is történelmi drámát látnánk, hanem sci-fit egy olyan távoli térben és időben, ahol mindenki érdekelt a saját jövője alakításában.
Amit nem akarsz tudni a szüleidről
Alec Baldwin és Salma Hayek főszereplésével kerül a héten a magyar mozikba az Amit nem akarsz tudni a szüleidről című amerikai vígjáték.
A történet egy csöppet sem humoros alaphelyzetből indul ki, és épp ez a film erőssége, hogy minden blődli poén és katasztrofális fordulat ellenére egy nagyon is húsbavágó emberi küzdelmet mutat be. Egy felső középosztályhoz tartozó amerikai család csődbe jut, de a szülők titkolják egyetemista lányuk előtt, hogy naponta kopogtat náluk a végrehajtó. A kilátástalan helyzetben őrült eszközökhöz nyúlnak, hogy ki tudják fizetni lányuk tandíját, ám csak egyre mélyebbre süllyednek a slamasztikában. Az IMDb-n azonban nagyon lehúzták a filmet, mindössze 3.4-es értékelést kapott az alkotás.
Meztelen befutó
Az anyagi csőd nem csak az amerikai, hanem egy svájci vígjátékban is őrült tettekre ragadtatja a főhősöket. A Meztelen befutó című filmben egy középiskolai tanár keveredik pénzügyi válságba, ám akkor egy mentő ötlete támad. Egészen új módszert talál ki a sportfogadások megbundázására, rájön ugyanis, hogyha a megfelelő pillanatban egy anyaszült meztelen, narcisztikus alak berohan a pályára, azzal a mérkőzés kimenetele befolyásolható.
Heavy túra
És az agyament vígjátékok sorát erősíti a Heavy túra című finn-norvég zenés vígjáték is, amely a méltán híres skandináv metál előtt tiszteleg.
A történet egy észak finnországi kisvárosban játszódik, ahol nehéz a helyi metál banda tagjainak az élete, az apák féltik tőlük lányaikat és mindannyiuknak vacak a melója, egyikőjük a rénszarvasvágóhídon, másikójuk a helyi öregek otthonában dolgozik ám egy nap rájuk mosolyog a szerencse meghívják őket egy norvég metál fesztiválra. Vízer Balázs kritikája iszonyatosan szerethető, bár néha kissé bumfordi humorú sztorinak írja le a filmet, amelyet az IMDb is kedvelnek 7.2-es értékelést kapott az alkotás.
Piedone nyomában
Egy magyar dokumentumfilm is a héten kerül a mozikba, amely Bud Spencer előtt tiszteleg. Király Levente a dokumentumfilm rendezője az InfoRádióban elmondta, Carlo Pedersoli egy valódi polihisztor volt. A Piedone nyomában az első átfogó portréfilm Bud Spencert megformáló színészről. Több mint négy éven át, öt országban és negyvenöt közreműködővel forgatott a mozi.