Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Budapest Airport

Csúcsra jár a Budapest Airport: a hosszú hétvégén érdemes korábban indulni

Több mint négymillió utassal zárta az első negyedévet a Budapest Airport, a legnépszerűbb úti cél London, Isztambul, Tel-Aviv, Párizs és Milánó volt. A húsvéti hosszú hétvégén is nagy lesz a forgalom. A Budapest Airport vezérigazgató-helyettese az InfoRádióban elmondta: érdemes két és fél-három órával hamarabb megérkezniük a reptérre azoknak, akik a schengeni övezeten kívülre utaznak.

A valaha volt legerősebb negyedéves cargo adattal indította a 2025-ös évet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. Az idei első negyedévben kezelt 95 ezer tonna áru 52,6 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakában. A 2024-es utasforgalmi rekord idén is érezteti hatását, hiszen január és március között több mint négymillió utas fordult meg Ferihegyen, ami 15,5 százalékos emelkedést jelent. Márciusban a legnépszerűbb úti cél London, Tel-Aviv, Isztambul, Párizs és Milánó volt a magyarok körében. Az előző hónapban 1 468 754 utast fogadtak a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, a harmadik havi adat 13,3 százalékkal több, mint a 2024-es év hasonló időszakában.

„Az előttünk álló két hosszú hétvégén sem lesz ez másként, sok utasra számítunk” – mondta az InfoRádióban a Budapest Airport kommunikációért és kormányzati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese. Valentínyi Katalin kiemelte: a Budapest Airport bőséges járatkínálatot állított össze a nyári menetrendben, az utasok 200 járat és 136 célállomás közül választhatnak. A vezérigazgató-helyettes tájékoztatása szerint egy átlagos napon nagyjából 50 ezer utas fordul meg a repülőtéren, de a hosszú hétvégéken, ünnepnapokon ennél nagyobb forgalom szokott lenni. Az ilyen időszakokra már hetekkel korábban elkezdi a felkészülést a Budapest Airport, és például a hosszú hétvégéken többen dolgoznak a terminálon.

Valentínyi Katalin mindenkinek ajánlja az online becsekkolást, a helyszínen pedig az automata poggyászfeladó rendszer igénybevételét. Az is nagy segítség lehet, ha az utasok a forgalmasabb hétvégéken valamivel hamarabb érkeznek meg a repülőtérre. A vezérigazgató-helyettes azt tanácsolja mindazoknak,

akik nem a schengeni övezetbe terveznek utazást, hogy két és fél-három órával előbb érjenek ki a reptérre,

míg azoknak, akik a schengeni övezeten belül valamelyik európai országba repülnek, elég ha két órával a felszállás előtt érkeznek meg.

Mindig érdemes nézni a navigációt, hogy mennyi időt mutat, illetve az utasok nemcsak a Budapest Airport weboldalán, hanem a terminálon található kijelzőkön is láthatják az utasbiztonsági ellenőrzésnél, hogy pontosan mennyi a várakozási idő. Valentínyi Katalin szerint most már nagyon pontosan lehet tervezni a terminálon, ha időben elindulunk otthonról Ferihegyre. A biztonsági ellenőrzésnél még a csúcsidőszakokban sem több 12 percnél a várakozási idő, vagyis elég gyors a repülőtér áteresztőképessége.

A Budapest Airport kommunikációért és kormányzati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese felhívta a figyelmet arra is, hogy a reptér felső, indulási oldalára jelenleg csak a taxikat engedik be, a buszok és személyautók csak az alsó útra, vagyis az érkezési szintre hajthatnak be. A tervek szerint a felújításokkal június végére készülnek el.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Ilyen volt a világ 2025-ben
Háború, halál, béke

Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.

Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Amikor egy idegen állat- vagy növényfaj megtelepszik Magyarországon, hajlamosak vagyunk csak ökológiai problémaként gondolni rá, pedig a számlát nem a természet, hanem a gazdaság fizeti. Fertő Imre, a Budapesti Corvinus Egyetem Fenntartható Fejlődés Intézetének professzora az InfoRádióban azt mondta, az igazi veszteség sokszor olyan „láthatatlan” tételekben rejlik, mint a romló vízminőség vagy az eltűnő fajok, ezért fontos a minél gyorsabb cselekvés, továbbá mérsékelni kell az okozott károkat, negatív hatásokat.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×