Infostart.hu
eur:
382.04
usd:
328.09
bux:
109009.72
2025. december 5. péntek Vilma
Gothenburg, Sweden - September 23, 2019: Rear view of Tesla model S trunk in Heden
Nyitókép: nrqemi/Getty Images

Rövidzárlat Németországban: zuhanás az elektromos autók piacán

Autótörténeti év volt 2024 Németországban: ez volt az első év, amikor kevesebb új elektromos autó került a német piacra, mint a megelőző esztendőben. A modellek közül egy Tesla-típus áll ugyan a dobogó legfelső fokán, a márka azonban ennek ellenére a "nagy vesztes".

Az értékesítési adatokat az ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), Európa legnagyobb, összesen 21 millió taggal rendelkező autóklubja tette közzé. A statisztika szerint az elmúlt esztendőkben évről évre nőtt a piacra került új elektromos autók száma Németországban, 2024 azonban ebben a tekintetben a válság, azaz a visszaesés esztendeje volt.

Az ADAC által ismertetett adatok szerint a múlt évben a legkeresettebb elektromos autómárkák közül a Volkswagen állt az első helyen, megelőzve a BMW-t. A Teslának csak a harmadik hely jutott, ugyanakkor az egyes modelleket illeti, a Tesla továbbra is éllovas maradt.

A konkrét adatok jelzik a piacon megjelent új elektromos autók számának drasztikus csökkenését. Így 2021-ben 355 961, 2022-ben 470 559, 2023-ban 524 219, ugyanakkor 2024-ben mindössze 380 609 elektromos autó került újonnan a német piacra. Jelzés értékű, hogy az indulási dátumként említett 2014-ben "piaci csodát" jelentő elektromos autók száma 8522 volt.

A visszaesésnek az ADAC szerint több oka volt, mindenekelőtt az, hogy 2023 végétől megszűnt az elektromos autók vásárlósához nyújtott állami támogatás, és a csökkentést a gyártók által biztosított vásárlási kedvezmények nem tudták ellensúlyozni.

A legkeresettebb a Tesla Model Y volt, megelőzve a Skoda Enyaq, illetve a VW ID 4-es modellt.

A márka iránti kereslet visszaesését jelzi ugyanakkor, hogy 2024-ben összesen 29 896 Tesla fogyott, csaknem 16 ezerrel levesebb, mint az előző esztendőben.

Ami a gyártókat illeti az Volkswagen konszolidálta első helyét. A múlt évben 62 108 elektromos autót bocsátott piacra, a piaci részesedése 16,3 százalékos volt. A wolfsburgi konszern után 11,1 százalékos piaci részesedéssel, 42 066 új elektromos autóval a BMW következett. .Mindkét gyártó a múlt évben jelentősen növelte piaci részesedését. A nagy vesztes ebből a szempontból a Tesla, amely 2024-ben 37 574 új elektromos autót adott el Németországban, ami több mint 26 ezerrel levesebb kevesebb, mint egy évvel korábban. Német piaci részesedése így az egy évvel korábbi 12,1-ről 8,9 százalékra csökkent.

Címlapról ajánljuk
Karácsonyi roham ide vagy oda, a kereskedelmi szövetség borúsnak látja a helyzetet

Karácsonyi roham ide vagy oda, a kereskedelmi szövetség borúsnak látja a helyzetet

Az Országos Kereskedelmi Szövetség álláspontja szerint még egy erős karácsonyi roham sem fogja egyenesbe hozni a kiskereskedelmi forgalom éves alakulását. Kozák Tamás, az OKSZ főtitkára szerint az árrésstopnak nincs jelentős hatása az élelmiszer-kereskedelem növekedésére, miközben az intézkedés jelentős károkat okoz az üzletláncoknak.

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×