Infostart.hu
eur:
388.07
usd:
331.31
bux:
0
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: Unsplash

A Trump-kormányzat átírja az e-autós szabályokat

A döntés hatására máris van olyan gyártó, amelyik visszalépett az elektromos autók beszállításától.

Donald Trump visszatérése az Egyesült Államok élére az autóipar szabályozásának radikális átalakítását hozza magával. Sean Duffy, az új közlekedési miniszter első intézkedéseként elrendelte Biden-adminisztráció által bevezetett üzemanyag-hatékonysági előírások felülvizsgálatát - írja a Bloomberg híradása nyomán a hvg.hu.

A rendelet értelmében az Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) megvizsgálja az összes, 2022-es modellévtől érvényben lévő előírást, és javaslatokat tesz azok módosítására vagy eltörlésére, hogy azok összhangba kerüljenek az új kormányzat fosszilis tüzelőanyagokat támogató politikájával.

A közlekedési miniszter azzal indokolta a döntést, hogy Joe Biden előírásai jelentősen megdrágították az új autókat, és túlságosan szigorú szabályokat kényszerítettek az autógyártókra.

Az összeállítás szerint a Trump-kormányzat nemcsak az üzemanyag-hatékonysági előírásokat kívánja enyhíteni, hanem az elektromos járművek terjedését is lassítani szeretné szélesebb körű intézkedésekkel. Így megfontolják az EV-k vásárlását ösztönző támogatások és szabályok visszavonását is.

Az elmúlt években a gyártók hatalmas összegeket fordítottak az elektromos járművek fejlesztésére, többek között a Biden-kormány által bevezetett inflációcsökkentő törvény ösztönzői miatt. Ám lassulni látszik az EV-k iránti kereslet, a fogyasztók sok esetben a robbanómotoros autókat részesítik előnyben. Az új irányvonal hatására a gyártók változtathatnak stratégiájukon, például a Stellanis elhalasztotta az első teljesen elektromos Ram pickup bevezetését, a Volkswagen pedig úgy döntött, hogy nem hozza forgalomba az ID.7 elektromos szedánt az amerikai piacon.

Az új kormány a szövetségi környezetvédelmi előírásokat is felülvizsgálja, ami eddig több elektromos jármű eladására késztette az autógyártókat.

Ha az új adminisztráció visszavonja a szigorúbb kibocsátási szabályokat, az is tovább csökkentheti az elektromos autók piacát. Az elemzők máris módosították az EV-k eladásaira vonatkozó előrejelzéseiket, amiket még tovább ronthat, ha Donald Trump további, még drasztikusabb lépéseket tesz a fosszilis tüzelőanyagok szerepének megerősítése érdekében.

Megtorpanás látszik egyébként az e-autók iparában Európában is, a 2035-ös "nagy határidő" a belső égésű motorok kivezetésére egyre teljesíthetetlenebbnek tűnik, miközben egyes gyártók ismét több pénzt pumpálnak ezen motorok fejlesztésébe.

Címlapról ajánljuk
Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben
Helyszíni képes tudósítás

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.

Fenyőfaválasztás körüli mizériák – számos tévhitet cáfol az ökológus

A HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont kutatója szerint érdemes alternatív karácsonyfa-megoldásokban is gondolkodni, de ha valaki élő fenyőt vásárol, akkor lehetőség szerint Magyarországon termesztett, ne túl nagyméretű fenyőt válasszon, amit az ünnepek után komposztálhat. Aszalós Réka az InfoRádióban elmondta: a műfenyők nagyrészt PVC-ből készülnek, ami nem lebomló műanyag, így egy idő után a műfenyő olyan hulladék lesz, ami szennyezi a környezetet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×