Infostart.hu
eur:
386.95
usd:
328.95
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Los Angeles, United States - May 17, 2013: A cockpit with LCD digital speedometer and steering wheel of electric car Tesla Model S during drive. Tesla electric cars are produced by Tesla Motors, Inc. in California, USA.
Nyitókép: mbbirdy/Getty Images

Leszerepeltek az önvezető rendszerek, a Tesláé sem kivétel

Az amerikai közlekedésbiztonságiak összesen 14 vezetéstámogató rendszert vizsgáltak, amiből csak egy kapott "elfogadható" besorolást.

Az amerikai Közúti Közlekedésbiztonsági Intézet (IIHS) tesztelte és értékelte a vezető autógyártók vezetéstámogató rendszereit, a Tesla Autopilot rendszere és kilenc további vezetéstámogató rendszer is rossz minősítést kapott - írja a Reuters híradása alapján a Portfolio.

A szervezet a baleseti adatokból azt is megállapította: nem bizonyítható, hogy a Tesla Autopilot vagy más vezetéstámogató rendszerek valós biztonsági előnyöket jelentenének. David Harkey, az IIHS elnöke a lapnak azt nyilatkozta:

"Megvizsgáltuk a biztosítási káresemények adatait, vizsgáltuk a vezetéstámogató rendszerekkel rendelkező és az ilyen rendszerek nélküli járműveket, és megállapítottuk, hogy nem csökkent a kárigények száma ezeknek a fejlettebb rendszereknek köszönhetően".

Ellenben bizonyították, hogy az automata vészfékező rendszerek 50 százalékkal csökkentették a hátulról érkező ütközések számát, továbbá 30 százalékkal csökkentették a gyalogosgázolásokat. Az IIHS kilenc autógyártó 14 vezetéstámogató rendszerét értékelte az általa kidolgozott szabványok alapján. Az általuk tesztelt rendszerek közül csak a Lexus Teammate with Advanced Drive kapott elfogadható minősítést, amit a márka LS hibrid szedánokhoz kínálnak.

A Tesla, a Mercedes-Benz, a BMW, a Nissan, a Ford, a GM, a Hyundai, a Genesis és a Volvo különböző rendszerei "rossz" általános minősítést kaptak - írja a lap.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×