eur:
410.63
usd:
395.13
bux:
0
2024. december 25. szerda Eugénia
Nyitókép: Facebook/Szijjártó Péter

Szijjártó Péter: 55-60 százalékos üzemanyagár-emelkedéssel járna az olajembargó

A külgazdasági és külügyminiszter alighanem a hatósági árakhoz viszonyított. A jelenlegi piaci árhoz képest 70-100 forintos drágulást jelentenének az általa prognosztizált számok.

Az Európai Bizottságnak nincs olyan javaslata, amely kezelni tudná egy esetleges orosz olajembargó negatív hatásait, ezért a kormány az eredeti álláspontját fogja képviselni, miszerint ezen tilalom alól a csővezetékes szállításnak kivételt kell képeznie - közölte a tárca tájékoztatása szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a közösségi oldalán.

A tárcavezető arra figyelmeztetett, hogy hatalmas károkat okozna Magyarország számára, ha a brüsszeli javaslat a jelenlegi formájában hatályba lépne, az ugyanis teljes mértékben lerombolná hazánk jelenleg stabil lábakon álló energiabiztonságát.

Aláhúzta, hogy az intézkedés

az üzemanyagár körülbelül 55-60 százalékos növekedését eredményezné,

szakértők literenként legalább 700 forintos benzinnel és 800 forintos gázolajjal kalkulálnak, ez ráadásul minden más termék árában is megjelenne.

Amint azt az Infostart is megírta, jelenleg a 95-ös benzin ára 634 forint/liter, a gázolajé 699 forint/liter, az ársapka miatt kapható a kutakon mindkét alapüzemanyag 480 forint/literes maximált áron. Vagyis a miniszter vélhetően a hatósági árhoz viszonyított.

"Világossá tettük az Európai Bizottság számára, hogy mi csak akkor tudjuk megszavazni a javaslatot, ha a Brüsszel által kreált problémára Brüsszel megoldást is javasol" - szögezte le.

"Nemcsak az olajfinomítóink több százmillió dolláros átalakítására vonatkozóan, nemcsak a Magyarországra Horvátországon keresztül vezető kőolajvezeték több százmillió dolláros kapacitásnövelésére vonatkozóan várunk el ilyen javaslatot, hanem a magyar gazdaság jövőjével kapcsolatban is, hiszen a javaslat felér egy atombombával" - tette hozzá.

Szijjártó Péter kiemelte: mindez sok-sok milliárd eurós nagyságrendű modernizációs programot igényelne a magyar energiaellátás szerkezetében.

Majd rámutatott, az eddigi tárgyalásokon egyértelművé vált, hogy Brüsszelnek erre nézve nincsenek elfogadható megoldásai.

Ezért a kormány visszatér eredeti álláspontjához, miszerint csakis akkor reális az Oroszországgal szembeni olajembargó bevezetése, ha az kizárólag a tengeri szállítási útvonalakra vonatkozna, míg a csővezetékes tranzit teljes mértékben kivételt kapna - hangsúlyozta a miniszter.

Címlapról ajánljuk
5200 kilométer evezés 40 nap alatt – magyar páros döntene világcsúcsot az Atlanti-óceánon

5200 kilométer evezés 40 nap alatt – magyar páros döntene világcsúcsot az Atlanti-óceánon

Havasi Gergő és Szabó Norbert Ádám január 5-én egy több mint hét méter hosszú és két méter széles hajóval vág neki az óriási megterheléssel járó expedíciónak. Előbbi, a Magyar Honvédség 2. sportszázadának katonasportolója az InfoRádióban elmondta: egymást háromóránként váltva naponta 130 kilométert szeretnének evezni, közben semmilyen külső segítséget nem kapnak és kíséretük sem lesz.

Erdő Péter: „Hisszük, hogy személyesen tudunk kommunikálni Istennel”

Hisszük, hogy imáinkban személyesen tudunk kommunikálni Istennel, és neki hatása van az emberiség sorsára - mondta Erdő Péter bíboros, esztergom-budapesti érsek karácsony alkalmából , hangsúlyozva, hogy ezért nem lehet abbahagyni a békéért való imát.
VIDEÓ
Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Egzisztenciális válságban az európai autóipar - Ez már a mélypont?

Nagyon komoly kihívásokkal néz szembe az európai autóipar, erre az idei év eseményei is rámutattak. A globális piaci verseny, különösen a kínai gyártók térnyerése, az EU-s szabályozás szigorodása, és a gyenge elektromosautó-eladások súlyosbítják az európai szereplők helyzetét, ami létszámleépítésekhez, gyárbezárásokhoz vezetett. Az idei év eseményei rámutattak, hogy ez egy nagyon komoly kihívásokkal terhelt időszak, és nagyon úgy tűnik, hogy az idei ugyan lezárul, gondoknak még koránt sincs vége.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×