eur:
410.9
usd:
392.19
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
A road signs indicating from 120 to 130 as the speed limit
Nyitókép: Yauheni Kazlou/Getty Images

A háború miatt jöhet a sebességkorlátozás a német autópályákon

Az Oroszországtól való importfüggőség leküzdése érdekében országszerte sebességkorlátozásra vonatkozó felhívást tettek közzé.

A német kormánykoalíció két tagpártja, az SPD és a Zöldek is a sebességkorlátozásra vonatkozó felhívásukat hangsúlyozták annak érdekében, hogy gyors ütemben csökkentsék az orosz olajtól való függést – írja a napi.hu.

Julia Verlinden, a Zöldek frakcióvezető-helyettese az általános sebességkorlátozásban látja a megoldást. Ez ugyanis egyszerűen bevethető és azonnal segítene a drága energia megtakarításában, ráadásul hozzájárulna a közúti biztonság növeléséhez és az éghajlatvédelemhez is.

A szövetségi közlekedési minisztérium parlamenti államtitkára, Daniela Kluckert (FDP) viszont elutasította a sebességkorlátozásra vonatkozó követelést, ehelyett a tömegközlekedési jegyárak csökkentésével a terhek enyhítésére koncentrálna. A korlátozás nélküli száguldás a német autópályákon fontos téma volt a koalíciós tárgyalásokon is, a szociáldemokraták és a Zöldek megszüntették volna ezt az Európában egyedülálló szabályozást, de a szabaddemokraták akkor is ragaszkodtak hozzá.

Környezetvédelmi szervezetek egyébként már régóta követelik az általános sebességkorlátozás bevezetését Németországban. Jürgen Resch, a Német Környezetvédelmi Segélyszervezet (DUH) országos igazgatója nemrégiben 100-as sebességkorlátozást követelt az autópályákon, 80-asat a városokon kívül és 30-asat a városokban. "A sebességkorlátozás csökkenti az Oroszországtól való olajfüggőséget, és évente 3,7 milliárd liter gázolajat és benzint, valamint 9,2 millió tonna szén-dioxidot takarít meg" – mondta.

A Greenpeace elemzése szerint az autópályákon a sebesség 100 kilométer/órás sebességre való korlátozása Németország olajimportjának mintegy 2 százalékát takarítaná meg.

A Szövetségi Környezetvédelmi Hivatal (UBA) számításai szerint ha a járművezetők az autópályákon legfeljebb 100 kilométer/órás sebességre, a lakott területeken kívüli utakon pedig 80 kilométer/órás sebességre csökkentenék a sebességüket, az mintegy 2,1 milliárd liter fosszilis üzemanyagot takarítana meg – még akkor is, ha nem mindenki tartja be a szabályokat. Ez a közlekedési ágazatban felhasznált üzemanyag mintegy 3,8 százalékának azonnali megtakarítását eredményezné.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×