eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyergesvontató kamionok haladnak át az új genovai autópályahídon 2020. július 19-én. Ötvennégy ilyen teherautó teszi próbára egy héten át az új hidat. 2018. augusztus 14-én ismeretlen okból leszakadt a Morandi-hídból egy 210 méteres szakasz, autók zuhantak a mélybe, 43 ember életét vesztette. Az új, tartókábel nélküli acélhíd Renzo Piano olasz építész tervei alapján készül.
Nyitókép: MTI/EPA/ANSA/Luca Zennaro

Az Európát megrázó autóskatasztrófa helyszínén most egy hétig tesztelnek - fotók

A Genovánál két éve leszakadt autópályahíd képei sokkolták a világot. Az új hídon jelenleg a terhelési teszteket végzik.

A teszt a napokban indult: nyergesvontató kamionok haladnak át az új genovai autópályahídon. Ötvennégy ilyen teherautó teszi próbára egy héten át az új hidat.

2018. augusztus 14-én ismeretlen okból leszakadt a Morandi-hídból egy 210 méteres szakasz, autók zuhantak a mélybe, 43 ember életét vesztette.

Az új, tartókábel nélküli acélhíd Renzo Piano olasz építész tervei alapján készül.

Genova, 2020. július 19.
Nyergesvontató kamionok haladnak át az új genovai autópályahídon 2020. július 19-én. Ötvennégy ilyen teherautó teszi próbára egy héten át az új hidat. 2018. augusztus 14-én ismeretlen okból leszakadt a Morandi-hídból egy 210 méteres szakasz, autók zuhantak a mélybe, 43 ember életét vesztette. Az új, tartókábel nélküli acélhíd Renzo Piano olasz építész tervei alapján készül.
MTI/EPA/ANSA/Luca Zennaro
Nyergesvontató kamionok haladnak át az új genovai autópályahídon 2020. július 19-én. MTI/EPA/ANSA/Luca Zennaro
Genova, 2020. július 19.
Nyergesvontató kamionok haladnak át az új genovai autópályahídon 2020. július 19-én. Ötvennégy ilyen teherautó teszi próbára egy héten át az új genovai hidat. 2018. augusztus 14-én ismeretlen okból leszakadt a Morandi-hídból egy 210 méteres szakasz, autók zuhantak a mélybe, 43 ember életét vesztette. Az új, tartókábel nélküli acélhíd Renzo Piano olasz építész tervei alapján készül.
MTI/EPA/ANSA/Luca Zennaro
MTI/EPA/ANSA/Luca Zennaro

A több mint egy kilométer hosszú új szerkezet tesztelése különböző fázisokból áll: a kamionok először lassú ütemben haladnak a hídon mindkét irányban, később az úgynevezett északi és a déli menetsávokban sorakoztatják fel a járműveket statikai és terhelési próbaként, valamint az építmény egyensúlyának ellenőrzésére, majd állópróbát és fékezési tesztet is tartanak. Ezzel egy időben a hídnak az autósztrádával összekötő szakaszait úgynevezett nehézteher-emelő modulokkal (spmt) tesztelik.

A próbaidőszak kötelezőnek számít a híd átadása előtt.

A hatvanas években emelt Morandi-híd két évvel ezelőtt, 2018. augusztus 14-én omlott össze, miközben rajta és alatta is járművek közlekedtek.

Negyvenhárman veszítették életüket, mintegy hatszáz személyt költöztettek ki a híd körül lebontott városrészből. Az ügyészi vizsgálat jelenlegi állása szerint a híd hiányos karbantartás miatt omlott össze.

A ledőlt hidat egy év alatt bontották le, és a járványhelyzet miatti korlátozások ellenére kevesebb mint egy év alatt készült el az új híd is, amely több mint kétszázmillió eurós beruházást jelentett az olasz államnak. Az új híd valamivel rövidebb, mint az elődje, és fele olyan magas, mint a korábbi, kilencvenméteres magasságban emelkedő Morandi.

A Renzo Piano sztárépítész tervezte új híd, amely a Genova városát oltalmazó Szent Györgyről kapta a nevét, már a tesztelés előtt számos bírálatot kapott.

Az IlSole24Ore című gazdasági napilap szerint korábbi műszaki teszteléseken a híd nem felelt meg teljesen a követelményeknek, ezért a haladási sebesség alacsonyabb lesz majd a Morandi-hídon korábban előírt óránkénti kilencven kilométernél.

A hídépítő vállalatok tagadták a sajtóértesülést, hangoztatva, hogy a híd minden követelménynek megfelel, és a régi hídon is alacsonyabb sebességi korlátozásra lett volna szükség.

Az új genovai híd átadása a tervek szerint július utolsó napjaiban vagy augusztus elején lesz. Az áldozatok családtagjai jelezték, hogy nem kívánnak részt venni az avatáson.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×