Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
A Pakistan International Airlines később szerencsétlenül járt gépe az első leszállási kísérlet után. A hajtóműveken jól látszanak a sérülések, amelyek a behúzott futóművekkel való landolás miatt keletkeztek.
Nyitókép: Twitter

Hatósági bejelentés: behúzott kerekekkel, a hajtóműveire szállt le pakisztáni gép

Háromszor is érintette így a futópályát a Pakistan International Airlines egy hete tragikus kimenetelű balesetet szenvedett Airbus A320-asa.

A pakisztáni polgári repülési miniszter is megerősítette, hogy a légitársaság érintett gépe az első leszállási kísérletnél behúzott futóművekkel, háromszor érintette a hajtóműveivel a futópályát, mielőtt átstartolt volna, vagyis újra a levegőbe emelkedett egy kör megtételéhez és a landolás újbóli megkísérléséhez.

Habár a futóművek kiengedése nélkül kísérelt meg a pilóta leszállni, Ghulam Sarwar Khan pakisztáni polgári repülési miniszter a Reuters szerint azt mondta, a gépet vezető pilóta nem közölte a légiforgalmi irányítással, hogy problémája lenne a futóművek kiengedésével – írta az airportal.hu.

A sikertelen leszállást és az újraemelkedést követően viszont a pilóta azt mondta, nehezen tudja tartani a magasságot, majd jelentette, hogy az A320-as mindkét hajtóműve leállt.

A vizsgálatot végző hatóságok feladata lesz kideríteni, hogy a hajtóművek a futópályának ütődés következtében álltak-e le, és hogy először miért szálltak le a pilóták a futóművek kiengedése nélkül.

A süllyedési profilból a szakértők arra következtetnek, hogy a gép meredekebben és gyorsabban süllyedt az előírtakhoz képest.

A baleset további részletei a fedélzeti adatrögzítők vizsgálata után ismerhetők majd meg. A gép egyik fekete doboza (a repülési paramétereket és a berendezések állapotát rögzítő) már a katasztrófa másnapján meglett, míg a másikat (a pilótafülkében zajló kommunikációt és a rendszerek jelzőhangjait rögzítő készüléket) csütörtökön találták meg.

  • A pakisztáni légitársaság Lahorból Karacsiba tartó Airbus A320-as típusú repülőgépe leszállás előtt zuhant le Karacsi repülőterének közelében múlt pénteken.
  • A gépen 91 utas és a nyolcfős legénység tartózkodott, a szerencsétlenséget ketten élték túl.
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×