A pakisztáni polgári repülési miniszter is megerősítette, hogy a légitársaság érintett gépe az első leszállási kísérletnél behúzott futóművekkel, háromszor érintette a hajtóműveivel a futópályát, mielőtt átstartolt volna, vagyis újra a levegőbe emelkedett egy kör megtételéhez és a landolás újbóli megkísérléséhez.
Habár a futóművek kiengedése nélkül kísérelt meg a pilóta leszállni, Ghulam Sarwar Khan pakisztáni polgári repülési miniszter a Reuters szerint azt mondta, a gépet vezető pilóta nem közölte a légiforgalmi irányítással, hogy problémája lenne a futóművek kiengedésével – írta az airportal.hu.
A sikertelen leszállást és az újraemelkedést követően viszont a pilóta azt mondta, nehezen tudja tartani a magasságot, majd jelentette, hogy az A320-as mindkét hajtóműve leállt.
A vizsgálatot végző hatóságok feladata lesz kideríteni, hogy a hajtóművek a futópályának ütődés következtében álltak-e le, és hogy először miért szálltak le a pilóták a futóművek kiengedése nélkül.
A süllyedési profilból a szakértők arra következtetnek, hogy a gép meredekebben és gyorsabban süllyedt az előírtakhoz képest.
A baleset további részletei a fedélzeti adatrögzítők vizsgálata után ismerhetők majd meg. A gép egyik fekete doboza (a repülési paramétereket és a berendezések állapotát rögzítő) már a katasztrófa másnapján meglett, míg a másikat (a pilótafülkében zajló kommunikációt és a rendszerek jelzőhangjait rögzítő készüléket) csütörtökön találták meg.
- A pakisztáni légitársaság Lahorból Karacsiba tartó Airbus A320-as típusú repülőgépe leszállás előtt zuhant le Karacsi repülőterének közelében múlt pénteken.
- A gépen 91 utas és a nyolcfős legénység tartózkodott, a szerencsétlenséget ketten élték túl.