eur:
392.82
usd:
367.89
bux:
66115.42
2024. április 18. csütörtök Andrea, Ilma
A Hongkong-Csuhaj-Makaó híd, a világ leghosszabb tengeri hídja Hongkongban 2018. október 19-én, négy nappal a megnyitása előtt. A három várost a Gyöngy-folyó torkolatvidékén összekötő híd teljes hossza 55 kilométer, ebből a főhíd 23 kilométer, az alagút 6,7 kilométer, és két mesterséges sziget is része a létesítménynek.
Nyitókép: MTI/EPA/Alex Hofford

Gigantikus híd épülhet Európában

Óriási beruházásként, hídat építhetnek a tengeren át, ami Skócia nyugati partját Észak-Írországgal kötné össze.

Boris Johnson brit kormányfő "nagyon érdekes ötletnek", Írország miniszterelnöke Leo Varadkar "megfontolásra érdemesnek" nevezte korábban a Skóciát az ír szigettel összekötő tengeri híd ötletét. A leginkább tartózkodó Nicola Sturgeon, hivatalos tisztsége szerint Skócia első minisztere volt, aki azt mondta, ugyan nem zárkózik el kategorikusan az ötlettől, de úgy gondolja, fontosabb prioritások is vannak annál, minthogy egy kolosszális, rengeteg pénzt felemésztő és műszakilag nem is biztos hogy kivitelezhető vállalkozásba öljék az Egyesült Királyság erőforrásait – írja a BBC-re hivatkozva az Origo.

A skót-északír tengeri híd ötlete egyáltalán nem új keletű. Több mint egy évtizede azzal már előhozakodott egy brit tanácsadó, akkor 3,5 milliárd fontra tették a költségeit. Az egyik változat szerint a híd az északír Torr Head és a skóciai Mull of Kintyre között létesülne. A másik változatban Larne és Portpatrick között. Egy szinten haladnának a közúti járművek, a híd másik szintjén pedig vasút összeköttetést teremtenének meg a két végpont között.

A tíz évvel korábbi számításokhoz képest a Larne-Portpatrick közötti híd költségét minimum 15 milliárd fontra teszik. Ez körülbelül 8000 milliárd forint. A költségek bőven a 20 milliárd font fölé is kúszhatnak, mivel a hidat a Beaufort's Dyke nevű tengerterületen kell megépíteni, és ott rengeteg, II. világháborús, potenciálisan veszélyes hadianyag maradt a víz alatt.

A hídnak legalább 33-35 kilométeres távolságot kellene átfognia, rövidebb változatában is. Sokak szerint az Ír-tengeren képtelenség megépíteni egy ilyen hosszú átkelőt, vagy azt az időjárási viszonyok mellett, biztonságosan használni.

A világ leghosszabb vasúti hídja, a Tanjang–Kunsan Kínában található, amit több mint 164 kilométeren át, 6,5 milliárd fontnak megfelelő költséggel építettek. Ennek 9 kilométeres szakasza a Yangcheng tó felett halad. A Hongkongot Makaóval összekötő, nemrégiben átadott tengeri híd pedig 55 kilométer hosszú

Címlapról ajánljuk

Vágujhelyi Ferenc az Arénában: mostantól azonnal fellép a NAV az önrevízióval visszaélők ellen

Az önrevízióval visszaélők csalárd gazdálkodása miatt versenyelőnyre tesznek szert a becsületes gazdálkodókkal szemben, és ezt nem tudjuk megengedni – mondta Vágujhelyi Ferenc, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt az szja-bevalllásokról, az eÁFA-rendszer előnyeiről, az idén kiemelten ellenőrzött területekről és arról is, hogy az adóhatósági büntetés miért hatékonyabb, mint a büntetőeljárási szankció.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.18. csütörtök, 18:00
Dobrev Klára
árnyék-miniszterelnök, a DK-MSZP-Párbeszéd EP listavezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×