Dennis Muilenburg az Egyesült Államok szenátusa előtt a Lion Air-katasztrófa egyéves évfordulóján felelt a kérdésekre, az ülésre szánt írásos tanúvallomásában vállalva a felelősséget. Amellett, hogy elismerte cége hibáját, azt írja: tudásuk legjavát adták bele a tévedések kijavításába, így a típusváltozat a visszatérésekor a legbiztonságosabb gép lesz - írja az airportal.hu.
Több mint 100 ezer teszt- és munkaórát öltek bele az MCAS javításába, 814 óra tesztrepülést hajtottak végre, a szimulátoros tesztelésekbe 41 hatóságot és 99 ügyfelük 545 pilótáját vonták be. Mostantól a rendszer mindkét állásszögjeladóból vesz adatokat, csak akkor aktiválódik (és csak egyszer), ha az adatok csupán minimálisan térnek el, és csak akkora hatást vált ki a berendezés, amelyet a pilóták képesek kézi erővel ellensúlyozni.
“Tanultunk és folyamatosan tanulunk ezekből a balesetekből. Tudjuk, hogy hibát követtünk el, és valamit rosszul csináltunk”
– olvasható Muilenburg vallomásában.
A gépet több kongresszusi képviselő is “repülő koporsónak” nevezte, volt aki azt mondta, inkább menne gyalog, semmint egy 737 MAX-szal, az egyik demokrata bizottsági tag azt vetette Muilenburg szemére, hogy hazudott a bizottságnak, amikor korábban a pilótákat hibáztatta a balesetekért. Arra a kérdésre, hogy miért nem parancsolták földre a MAX-okat a Lion Air balesete után, Muilenburg azt válaszolta, ma már máshogy döntenének.
A meghallgatásra pontosan egy évvel a Lion Air JT610-es járatának lezuhanása után kerül sor. Muilenburg vallomásában azt is leírta, hogy mind a Lion Air, mind az Ethiopian Airlines katasztrófájának áldozatainak emlékét örökké megőrzik.
Muilenburg a bizottsági meghallgatásán arra a kérdésre, hogy lemond-e, azt válaszolta, most nem ezen van a hangsúly és arra sem válaszolt, hogy a cég vezetésében felmerült-e a menesztése.