Infostart.hu
eur:
385.71
usd:
328.79
bux:
109761.83
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia
Nyitókép: boeing.com

Nagy beismerést tett a Boeing vezére

A Boeing vezérigazgatója először ismerte el, hogy a gyártó hibázott a 737 MAX tervezése során és bocsánatot kért.

Dennis Muilenburg az Egyesült Államok szenátusa előtt a Lion Air-katasztrófa egyéves évfordulóján felelt a kérdésekre, az ülésre szánt írásos tanúvallomásában vállalva a felelősséget. Amellett, hogy elismerte cége hibáját, azt írja: tudásuk legjavát adták bele a tévedések kijavításába, így a típusváltozat a visszatérésekor a legbiztonságosabb gép lesz - írja az airportal.hu.

Több mint 100 ezer teszt- és munkaórát öltek bele az MCAS javításába, 814 óra tesztrepülést hajtottak végre, a szimulátoros tesztelésekbe 41 hatóságot és 99 ügyfelük 545 pilótáját vonták be. Mostantól a rendszer mindkét állásszögjeladóból vesz adatokat, csak akkor aktiválódik (és csak egyszer), ha az adatok csupán minimálisan térnek el, és csak akkora hatást vált ki a berendezés, amelyet a pilóták képesek kézi erővel ellensúlyozni.

“Tanultunk és folyamatosan tanulunk ezekből a balesetekből. Tudjuk, hogy hibát követtünk el, és valamit rosszul csináltunk”

– olvasható Muilenburg vallomásában.

A gépet több kongresszusi képviselő is “repülő koporsónak” nevezte, volt aki azt mondta, inkább menne gyalog, semmint egy 737 MAX-szal, az egyik demokrata bizottsági tag azt vetette Muilenburg szemére, hogy hazudott a bizottságnak, amikor korábban a pilótákat hibáztatta a balesetekért. Arra a kérdésre, hogy miért nem parancsolták földre a MAX-okat a Lion Air balesete után, Muilenburg azt válaszolta, ma már máshogy döntenének.

A meghallgatásra pontosan egy évvel a Lion Air JT610-es járatának lezuhanása után kerül sor. Muilenburg vallomásában azt is leírta, hogy mind a Lion Air, mind az Ethiopian Airlines katasztrófájának áldozatainak emlékét örökké megőrzik.

Muilenburg a bizottsági meghallgatásán arra a kérdésre, hogy lemond-e, azt válaszolta, most nem ezen van a hangsúly és arra sem válaszolt, hogy a cég vezetésében felmerült-e a menesztése.

Címlapról ajánljuk
Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Olyan komoly a kormánykoalíció többsége, hogy ez stabil kormányzást vetít előre – értékelt az InfoRádió Aréna című műsorában Mészáros Andor, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézetének egyetemi docense. Beszélt arról is, mi adja Andrej Babis politikai varázsát.

Döntött az EU: kiderült, mi lesz a benzines és dízel autókkal 2035 után

Stéphane Séjourné iparpolitikáért felelős uniós biztos hangsúlyozta: az EU klímacéljai változatlanok maradnak. Mint mondta, az Európai Bizottság „pragmatikus, mégis a klímacélokkal összhangban álló megközelítést” választott, amely egyúttal „életmentő” lehet az európai autóipar számára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
Vegyesen zárt Amerika

Vegyesen zárt Amerika

Ázsiában nagy esést láthattunk ma a tőzsdéken, Európában is bizonytalan hangulatban zajlik a kereskedés: elsősorban a védelmi részvényeket ütik a befektetők, miután tegnap lezárult a berlini békecsúcs, mely során Ukrajna, Európa és az Egyesült Államok vezetői, diplomatái tárgyaltak arról, milyen módon lehetne lezárni a 2014 óta tomboló orosz-ukrán háborút. Erre reagálva nagy esésben van A Brent olaj ára, már 2021 eleje óta nem látott szitnen van a jegyzés. Eközben a magyar tőzsde felülteljesít, ráadásul izgalmakból sincs hiány, hiszen nagyot ralizik a 4iG árfolyama miután kiderült, hogy Washingtonban folytat magas szintű tárgyalásokat Jászai Gellért, a 4iG Csoport elnöke. Amerikában kisebb esést jeleznek az indexek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×