eur:
390.77
usd:
364.87
bux:
68256.42
2024. április 30. kedd Katalin, Kitti
Roncsdarabok a helyszínen, az etióp fővárostól, Addisz-Abebától délkeletre fekvő Bisoftu közelében 2019. március 11-én, miután az előző nap 157 emberrel a fedélzetén lezuhant az Ethiopian Airlines etióp légitársaság Addisz-Abebából Nairobiba közlekedő Boeing 737 MAX 8 típusú gépe. A szerencsétlenséget senki sem élte túl.
Nyitókép: MTI/AP/Mulugeta Ayene

Kárpótlást ad a Boeing - itt vannak a részletek

A Boeing amerikai repülőgépgyár 144 500 dollárt (mintegy 43 millió forint) fizet családonként 50 millió dolláros kárpótlási alapjából az általa gyártott, 737 MAX 8 típusú gépekkel tavaly októberben és idén márciusban lezuhant áldozatok hozzátartozóinak - közölték az alap kezelői.

Ken Feinberg és Camille S. Biros washingtoni ügyvédek szerint a kártérítés iránti igényeket azonnali hatállyal fogadják.

Az alap létrehozását júliusban jelentették be. A tájékoztatás szerint az igényléshez a családtagoknak nem kell lemondaniuk arról, hogy kártérítés iránti jogaikat bíróság előtt érvényesítsék.

"Továbbra is mély együttérzésünkről biztosítjuk a gépeken lévők családtagjait és szeretteit" - közölte Dennis Muilenburg, a Boeing vezérigazgatója. "Az alap megnyitása fontos lépés azon igyekezetünkben, hogy segíthessünk az érintett családoknak" - tette hozzá.

A Boeing júliusban azt is bejelentette, hogy

további 50 millió dollárt készül költeni az érintett közösségekben oktatásra és gazdasági fejlesztésre.

A kártérítési igényeket november 30-ig kell előterjeszteni. A jogosultaknak a kérelem és a szükséges igazolások benyújtásától számított tíz napon belül folyósítják az összeget.

A Boeing ellen jelenleg több mint tucatnyi per van folyamatban a két baleset miatt.

A 737 MAX gépeket átmenetileg kivonták a forgalomból azután, hogy március 10-én a felszállás után szinte azonnal lezuhant az etióp légitársaság Boeing-gépe, és öt hónappal korábban balesetet szenvedett az indonéziai Lion Air szintén Boeing 737 MAX gépe. A két katasztrófában 346 ember vesztette életét.

Az eddigi vizsgálatok azt állapították meg, hogy a Boeing két, 737 MAX 8 típusú gépének szerencsétlenségét a repülőgép emelkedési szögét szabályozó szoftver hibája okozta, amelyről a vállalat vezetőinek is tudniuk kellett, hiszen - mint kiderült - a hibát több pilóta is jelezte. Ugyanakkor felmerült a pilóták továbbképzésének elégtelensége, valamint az amerikai szövetségi légügyi hivatal (FAA) felelőssége is, mivel a vizsgálatok szerint a hivatal nem kellő gondossággal folytatta le a géptípus repülési engedélyének kiadását szolgáló eljárást.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.30. kedd, 18:00
Szánthó Miklós
az Alapjogokért Központ főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×