eur:
412.82
usd:
401.74
bux:
84878.97
2025. január 18. szombat Piroska
Frankfurt, 2013. szeptember 12.Angela Merkel német kancellár egy Smart elektromos autóban ül a 65. Frankfurti Autószalon nyitónapján, 2013. szeptember 12-én. (MTI/EPA/Boris Rössler)
Nyitókép: Boris Rössler

Szigorral és kedvezménnyel élénkítené az elektromos autók piacát a német kormány

Az elektromos cégautók után járó adókedvezmények meghosszabbítását tervezik Németországban, hogy erősítsék a tisztább járművek iránti keresletet.

Olaf Scholz német pénzügyminiszter a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung című lapnak beszélt arról, hogyan próbálja növelni Németország az elektromos meghajtású autók értékesítését annak nyomán, hogy a károsanyag-kibocsátási botrányban egész autógyártó iparága érintetté vált az utóbbi három évben.

A cégautók teszik ki a németországi gépkocsieladások felét, ezért

a német kormány ahelyett, hogy 2021-ben megszüntetné, talán az egész évtizedre kiterjeszti az elektromos és tölthető hibrid cégautók adókedvezményeit

- mondta Scholz.

A német tárcavezető ugyanakkor azt is jelezte, szigorodni fognak a tölthető hibrid autókra vonatkozó szabályok annak érdekében, hogy csak az elektromos hajtással a mainál messzebbre jutó járművek kapjanak támogatást.

Németországban januártól a hagyományos belső égésű motorral szerelt járműveknél kevesebb adót kell fizetni azok után az elektromos cégautók után, amelyeket a munkavállalók magáncélra is használhatnak.

Az állami támogatási rendszer ugyan segítette a kereslet növekedését, az elektromos autók értékesítése azonban így is csak az újautó-eladások egy százalékát tette ki tavaly a német szövetségi gépjárműhatóság (KBA) adatai szerint. A német kormány elismerte, kétéves lemaradásban van attól a céljától, hogy 2020-ig egymillió elektromos jármű fusson az utakon.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.20. hétfő, 18:00
Egeresi Zoltán
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem munkatársa, Törökország-kutató
Mikor lesz Budapesten a bécsihez hasonló bérlakásrendszer?

Mikor lesz Budapesten a bécsihez hasonló bérlakásrendszer?

Úgy tűnik, a lakhatási kérdések az utóbbi időben a kormány figyelmét is egyre inkább kezdik felkelteni. Ez elmúlt hónapokban többször is említést tettek a megfizethető lakhatás fontosságáról, amelynek mind a lakásárakban, mind a bérleti díjakban meg kell mutatkoznia. A megfizethető lakhatás azonban nem képzelhető el egy széles rétegek számára elérhető bérlakásállomány nélkül, amire legjobb mintaként a bécsi rendszer szolgálhat. Hogy Budapesten hogy állunk most, honnan lehetne felépíteni a rendszert, azt a KSH számai alapján vizsgáltuk meg, kiemelve, mennyi önkormányzati bérlakás van ma Magyarországon, és ezek hogyan tudnák segíteni a lakhatási problémák javítását.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×