Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil

Ez okozhatta a borzalmas légi szerencsétlenséget

Az első feltevések szerint az irányítótorony és a pilóták közötti kommunikációs zavar okozta az előző napi katmandui légi szerencsétlenséget, amelyben legalább 50 ember vesztette életét és 21 sérült meg - jelentették kedden a hírügynökségek a légiforgalom-megfigyelő liveatc.net honlap által az esettel kapcsolatosan közölt hanganyag alapján.

A katasztrófa a dakkai központú US-Bangla Airlines légitársaság Bombardier Dash Q-400 típusú gépével történt, amely Dakkából szállított utasokat Katmanduba. A gép fedélzetén 67 utas és négyfős legénység tartózkodott. Az egyik pilóta, Abíd Szultán kapitány helyi idő szerint kedd reggel belehalt sérüléseibe - közölte a légitársaság.
    

Az AP amerikai hírügynökség azt jelentette, hogy a liveatc.net által közölt felvétel tanúsága szerint a légiirányító és a pilóta folyamatosan bizonytalankodott amiatt, hogy északról vagy délről közelítse-e meg a leszállópályát.
    

Közben katmandui tisztségviselők és a dakkai központú légitársaság egymást hibáztatják a baleset miatt.
    

A katmandui repülőtér vezérigazgatója hétfőn azt mondta a riportereknek, hogy a pilóta nem követte az irányítótorony utasításait, és rossz irányból közelítette meg a leszállópályát. Ám Imrán Aszif, a US-Bangla Airlines vezetője azt mondta az újságíróknak Dakkában, hogy feltételezésük szerint a katmandui légiforgalmi irányítótorony félrevezette pilótáikat. A nepáli polgári légi közlekedési hatóság később "alaptalannak" nevezte a légitársaság e feltevését.
    

Szultánnal kapcsolatosan Aszif elmondta, hogy korábban a légierő tisztje volt, aki pilótaként több mint 1700 órán keresztül vezette a Bombardier Dash Q-400 típusú gépet, emellett repülőoktatóként is dolgozott a légitársaságnál.
    

A magashegyi Nepálban, benne a katmandui repülőtéren az elmúlt években több légi katasztrófa történt, az elemzők szerint többségük a pilóták tapasztalatlansága, a gépek rossz karbantartása és a légi forgalom szakszerűtlen irányítása miatt.
    

A katmandui repülőtéren zuhant le 2012-ben a Sita Air légitársaság turbólégcsavaros gépe is, amely túrázókat szállított a Mount Everestre. A gépbe beleütközött egy madár, aminek következtében röviddel a felszállás után lezuhant. A balesetben 19-en haltak meg.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×