eur:
392.88
usd:
366.44
bux:
66129.26
2024. április 26. péntek Ervin

Már biztos: lezuhant az eltűnt egyiptomi utasszállító

Megerősítette a kairói légi közlekedési minisztérium, hogy lezuhant a Földközi-tenger felett csütörtökön az EgyptAir légitársaság gépe 56 utassal és tízfős személyzettel a fedélzetén.

A gép roncsait még nem találták meg. Hírügynökségek azzal magyarázzák a tárca egyértelműsítő közleményét, hogy a Párizsból Kairóba tartó MS804-es járat egyik környékbeli repülőtéren sem szállt le, és amikor nyoma veszett, mintegy 280 kilométerre volt az egyiptomi partoktól. Másrészt kiderült, hogy több mint egy órával az eltűnés után az egyiptomi katonaság vészjelzést rögzített, amelyet valószínűleg a gép automatikus vészjelző rendszere adott le.

A személyzet nem adott le vészjelzést, amiből arra lehet következtetni, hogy hirtelen bekövetkezett esemény okozta a katasztrófát. A brit és a görög sajtó arról írt, hogy egy görög kereskedelmi hajó legénysége "lángokat" látott a levegőben nagyjából akkor, amikor a gép eltűnt.

A történtek miatt Francois Hollande francia elnök válságstábot hívott össze a kulcsfontosságú minisztériumok vezetőinek részvételével.

Menczer Tamás, a Külügyminisztérium szóvivője a Kossuth Rádióban elmondta, hogy magyar utas nem volt a repülőgépen.

Az egyiptomi légi közlekedési minisztérium közlése szerint a fedélzeten zömében egyiptomi és francia utasok voltak. Közülük 30-an egyiptomiak és 15-en franciák voltak, és mellettük két iraki és egy-egy brit, belga, kuvaiti, szaúdi, szudáni, csádi, portugál, algériai és kanadai állampolgár is utazott a gépen.

A gép 36 éves kapitánya, Muhammed Szaíd Ali Sakír hatezernél több órát repült, és ebből több mint kétezret ugyanilyen, A320 típusú gépen.

A repülő körülbelül 11 ezer méter magasan repült, amikor nyoma veszett az egyiptomi légtérben, körülbelül húsz perccel az előtt, hogy leszállt volna a kairói repülőtéren. Ekkor jó repülési viszonyok voltak a térségben. A személyzet utoljára az eltűnés előtt tíz perccel lépett kapcsolatba az irányítótoronnyal.

Az egyiptomi fegyveres erők elkezdték a gép felkutatását, de csatlakozott a kereséshez egy görög C-130-as szállítógép és egy felderítő repülőgép is. Egy görög fregatt tart abba a térségbe, ahol a gépet utoljára észlelték, valamint helikopterek állnak készenlétben egy görög szigeten.

Címlapról ajánljuk
Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Nagyjából a Magyar Nemzeti Bank várakozásainak megfelelő adatokat vár idén a magyar gazdaságtól Isépy Tamás, a Századvég makrogazdasági üzletágvezetője és Madár István, a Portfolio vezető makrogazdasági elemzője. Úgy vélik, az elmúlt időszak gazdasági válságainak egyik legfőbb tapasztalata, hogy sokkal több váratlan helyzetre kell felkészülnie a világnak.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Paks II.-vezér: változhat a kulcsrakész ár, a kínaiak is megjelenhetnek a beruházás körül

Paks II.-vezér: változhat a kulcsrakész ár, a kínaiak is megjelenhetnek a beruházás körül

A 12,5 milliárd eurós kulcsrakész ár "továbbra is érvényben van" az orosz fővállalkozóval, de "ha a nyugat-európai atomerőmű építkezésekre nézek, akkor a tervezett költségeket még soha, sehol nem tudták tartani, ezért felelőtlenség lenne most többet mondanom" – jelentette ki a Portfolio-nak adott exkluzív nagyinterjúban Jákli Gergely. A Paks II. Zrt. vezérigazgatója utalt rá, hogy a paksihoz hasonlóan a legtöbb erőmű építés "ilyen kulcsrakész szerződésben valósul meg, ennek ellenére folyamatosan drágulnak"; igaz hozzátette: "a Paks II. esetében nem kapkodnék, nem spekulálnék erre". Elárulta: "folyamatban van a kivitelezési szerződés egyes pontjainak a felülvizsgálata és módosítása", és konstruktívak a tárgyalások az oroszokkal, akárcsak az Európai Bizottsággal; munkaszervezési és egyéb tapasztalatok miatt pedig akár a kínaiak is megjelenhetnek a projekt körül. Azt vázolta: "rövid távon megoldódhat" az irányítástechnika körüli, a német kormány blokkolásából adódó helyzet, és leszögezte: se a projektet, se az orosz hitelszerződést nem szankcionálja semmi, illetve az orosz fővállalkozó is ki tudja fizetni a beszállítókat. Hangsúlyozta: a Paks I.-nél nem történt semmilyen elmozdulás a mellette kiásott új gödör miatt, és a megépített résfal csökkenti ennek a jövőbeli kockázatát. A Duna vízhozamával és a hűtővízzel kapcsolatos aggodalmakat műszakilag kezelhetőnek mondta, a Paks I. és Paks II. párhuzamos működésének brüsszeli engedélyezése kapcsán pedig bizakodását érzékeltette. Azt is rögzítette: "lesz első betonöntés év végéig", és a két új blokk "a 2030-as évek elején" már termelni fog. A minapi interjú során Paks II. gigantikus gödrében is jártunk, ahol óriási gépeket láttunk, a megörökített fényképeket ebben a különleges képgalériában mutatjuk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×